Publicitat
Publicitat

Segon dia de retards, mentre s'estanquen les negociacions entre Renfe i maquinistes

Segueixen els retards de mitja hora a tota la xarxa de Rodalies

El caos a Rodalies de Catalunya seguirà avui dimarts, ja que el Sindicat Espanyol de Maquinistes i Ajudants Ferroviaris (Semaf) i Renfe no han arribat a cap acord per tal de posar fi als retards generalitzats que des de primera hora de la tarda s'estan produint a les línies de Rodalies de Barcelona. Segons ha confirmat Renfe, Rodalies no pot garantir la prestació de servei habitual a conseqüència de la protesta dels maquinistes, que denuncien un canvi en el sistema de torns i descansos que es va començar a aplicar ahir. Els retards persisteixen a totes les línies durant les primeres hores de servei de Rodalies. Les demores, que van dels 20 minuts a l'hora de durada, es fan extensibles als Regionals. Es preveu que el moment més crític sigui les dues del migdia, amb el canvi de torn. El director de Rodalies a Barcelona ha explicat que fins a 90.000 persones patiran els retards.

Renfe parla de vaga encoberta i ha comunicat l'obertura d'expedients contra els maquinistes que no vagin a treballar. Els maquinistes, per part seva, denuncien un canvi en el sistema de torns i descansos. El sindicat i l'empresa s'han reunit aquest dilluns al vespre però no han arribat a cap acord. De la seva banda, el departament de Política Territorial i Sostenibilitat espera que la companyia "resolgui els seus problemes interns".

El portaveu de Semaf, Lluís Moya, ha volgut afirmar "rotundament" que tots els treballadors s'han presentat al seu torn de servei. Tanmateix, ha explicat que el nous torns i descansos, els "quadres de serveis" estan "molt ajustats, amb poc temps de descans entre torn i torn" i que, amb el nou sistema, les avaries que s'han produït aquest matí han estat suficients per "repercutir" en tot el servei.

El representant sindical ha explicat que, des del mes de juliol, s'ha estat negociant amb Renfe per fer un sistema de torns "més flexible", però s'han volgut ajustar tant els temps i la plantilla és tant limitada que un petit retard afecta totes les línies.

Més continguts de