Publicitat
Publicitat

MEDI AMBIENT

Estudi del col·lectiu Promoció del Transport Públic

Un informe assenyala Sabadell com la ciutat més contaminada de tot l'Estat

El document es basa en els resultats dels punts de detecció d'emissions repartits per tot el territori. Múrcia és l'altra ciutat amb pitjor qualitat de l'aire

Un informe que ha elaborat el col·lectiu Promoció del Transport Públic (PTP) determina que Sabadell és la ciutat més contaminada de tot l'Estat, juntament amb Múrcia. L'associació ha elaborat els informes partint de les dades objectives ofertes pels punts de detecció d'emissions situats arreu de l'estat i que han permès fer la comparativa que destaca que l'emissió a Sabadell és de 57 μg/m3 de diòxid de nitrògen (NO2), mentre que els màxims permesos per la Unió Europea es troben en 40 μg/m3. L'Ajuntament al·lega que es deu a què el punt de mesurament es troba en una zona de forta pressió de trànsit i asseguren que ja estan desenvolupant campanyes per promoure l'ús del transport públic.

Les dades s'han obtingut de l'estació que mesura la qualitat de l'aire i que està situada a la confluència de la carretera de Castellar del Vallès i la Gran Via de Sabadell, un punt on hi ha una forta concurrència de vehicles ja que ara per ara és l'única via per accedir al municipi de Castellar des de l'autopista C-58. 'El lloc on es troba l'estació hi ha la Gran Via, una benzinera, un túnel i qui coneix la ciutat ja sap que hi passen molts vehicles', ha explicat Ricard Estrada, regidor de Sostenibilitat de Sabadell, que justifica que la xarxa de mesuradors es diposa de manera aleatòria pel territori i que el de Sabadell s'ha ublicat en un lloc amb alts índex d'emissió.

L'associació assegura que aquesta situació es deu a l'ús del transport privat, que està extès a la ciutat, i que caldria una intervenció directa per tal de minimitzar els efectes contaminants d'aquesta activitat. En aquest sentit, proposen que la Rambla de Sabadell sigui només per a transport públic i vianants, així com una actuació a la Gran Via: 'S'hauria de convertir en un eix cívic on tingui prioritat el futur tramia del Vallès', explica Albert Parés, delegat de la PTP al Vallès Occidental.

L'Ajuntament assegura que ja estan duent a terme campanyes de sensibilització, i que la posada en funcionament de l'ampliació dels Ferrocarrils de la Generalitat, previst per al 2012, permetrà una millor mobilitat a la ciutat. A més, la creació de les rondes oest i nord haurien de minimitzar l'impacte de vehicles al centre, un fet que a la ciutat de Terrassa s'ha dut a terme amb el tall de la Rambla d'Ègara al trànsit privat i l'obertura del primer tram del Quart Cinturó, i que ha permès reduir en un 40% el trànsit diari en aquesta zona.

Més continguts de