BARCELONA
Societat 28/02/2015

Sancions per als conductors que pressionin els ciclistes a Barcelona

També es prohibeix anar en bicicleta per les voreres estretes

Ara
2 min
Una usuària del Bicing circula per la Rambla Catalunya per una zona on està prohibit explícitament anar amb bicicleta.

BarcelonaBarcelona sancionarà els conductors de vehicles de motor que topin per darrere o simplement pressionin els ciclistes que circulin per la calçada fent llums, amb el clàxon o acostant-s’hi perquè els deixin passar. El ple de l’Ajuntament de Barcelona va aprovar ahir definitivament la modificació de l’ordenança de circulació de vianants i vehicles en els capítols que fan referència a l’ús de la bicicleta a la ciutat.

Amb la modificació, la circulació de les bicicletes queda prohibida a totes les voreres de Barcelona que no facin més de cinc metres ni tinguin tres metres d’espai lliure, per les quals només podran circular en cas que no hi hagi un carril bici o un carrer bici (zona 30). Per facilitar l’adaptació dels ciclistes es deixa una moratòria de 18 mesos durant la qual podran circular per voreres de més de 4,75 metres -la majoria al districte de l’Eixample- i tres metres d’espai lliure. Passat aquest any i mig, això només estarà permès de nit entre les 22.00 h i les 7.00 h. L’altre excepció de la normativa preveu que els menors de 12 anys i els adults que els acompanyin podran continuar circulant en bicicleta per les voreres de Barcelona.

Una altra novetat que introdueix la modificació de l’ordenança és que els ciclistes que utilitzin bicis llogades per a activitats turístiques o d’oci no podran circular en grups de més de 9 persones en carrers amb una amplada inferior als 10 metres, i en grups de 18 persones a la resta de vies de la ciutat.

El nou text es va aprovar amb els vots a favor dels grups municipals de CiU, el PSC, ICV-EUiA i UpB i en contra del PP, que argumenta que Barcelona no està preparada perquè les bicicletes baixin a la calçada.

L’acord polític entre CiU i el PSC que ha permès que s’aprovi la modificació d’aquesta ordenança inclou la refundació de l’Oficina de la Bicicleta de Barcelona, que entrarà en funcionament al mes d’abril, segons ha anunciat el regidor Eduard Freixedes. Aquesta oficina oferirà atenció al públic i planificarà i executarà tècnicament les estratègies necessàries per augmentar l’espai i l’ús ciclista de Barcelona.

El ple també va aprovar, d’altra banda, ampliar la gratuïtat de la zona blava i verda d’estacionament per a cotxes elèctrics a no residents de la ciutat, malgrat l’abstenció del PP i d’ICV-EUiA.

PSC i PP reproven Trias per la gestió del turisme

El PP i el PSC es van unir ahir per reprovar el govern municipal per la seva gestió del turisme. ICV es va abstenir i UxB hi va votar en contra. El líder municipal del PP, Alberto Fernández Díaz, va criticar durant el ple la gestió de l’equip de l’alcalde Xavier Trias i va alertar que “Barcelona pot morir de l’èxit del turisme si no rectifica”, i va exigir que es presenti un pla específic que abordi el problema. La tinent d’alcalde Sònia Recansens va defensar la gestió i va detallar que han treballat per pal·liar els efectes negatius que genera el turisme des de l’inici del mandat de Trias.

stats