Publicitat
Publicitat

AJUDA PER DISSIMULAR ELS MITXELINS

La peça reporta més negoci a les marques de roba interior

Sorpresa! Porto faixa

La faixa, les grans calces compressores i rígides de color carn, una peça d'àvies per antonomàsia, o la faixa, una peça de semiencaix amb un aire vintage que a més també subjecta? No hi ha res com una bona campanya de màrqueting perquè la peça torni a estar de moda. La model i actriu Alyson Le Borges lluïa un conjunt de sostenidors i calces de cintura alta d'Intimissimi a l'anunci d'un autobús, a principis de tardor. Pantis per sobre del melic que fa poc temps horroritzaven. Als blogs de moda també van recollir els models de culot fins al genoll, bodis i leggings . I els maniquins giratoris dels aparadors exhibien models de roba interior modelant.

La faixa ja té hereves: són peces ben fetes, boniques, que estilitzen el cos i, tot i que recorden lleugerament els models antics, són suficientment llamineres per a totes les corbes i talles. Més enllà de voler amagar mitxelins, qualsevol dona pot caure en la temptació d'aquestes calces retro. Ven la dona pin-up, el prototip dels anys 50 (de formes arrodonides i línies femenines), i ven el que llavors es portava sota la faldilla per amagar imperfeccions.

Alternativa al bisturí
"La dona busca peces de roba que l'estilitzin; hi ha tot un moviment vinculat a cuidar-se i a buscar una figura estilitzada sense haver de passar pel quiròfan. Aquí les faixes són les grans aliades", comenta Mercè Quesada, periodista i editora de moda de la revista Introversion .

Un estudi d'Invista, fabricant de la marca Lycra, indica que el 63% de les dones considera que té sobrepès respecte a la seva figura ideal. També apunta que dos de cada cinc espanyoles s'han plantejat les operacions d'estètica com a solució a aquesta insatisfacció. La faixa potser no és únicament una tendència: representa el remei menys agressiu per al cos i és la intervenció més econòmica, dos factors que explicarien aquest apogeu que les marques han sabut aprofitar. Andrés Sardà, La Perla, Janira, Prima Donna, Gemma, Triumph, Yerma. De les grans cases de llenceria fins a les més petites tenen una línia de pantis. Han combinat utilitat i estètica i han creat un producte exquisit; ara bé, només han embellit el que sempre ha existit. S'han servit de molta recerca en els teixits: La ciència de la forma , un concepte impulsat per Lycra, ha aconseguit una alternativa a la faixa tubular, rígida i incòmoda; ara el teixit sintètic, compacte i estilitzant es combina amb tuls sense costures, brodats, rivets i transparències.

La solució per a Bridget Jones
A la botiga La Torre, on són especialistes en gèneres de punt però fa 10 anys que van incorporar els sostenidors i les faixes a les seves prestatgeries, comparem el model de l'àvia i el de la néta: la de tota la vida és una cuirassa, mentre que la del segle XXI és un producte molt atractiu. Ho tapa tot, però té un punt eròtic que està donant-los molta sortida a nivell comercial. I també hauria salvat Bridget Jones d'una situació compromesa. Ella comprovava que decantar-se per la faixa en lloc de les calces sexis per a una cita era un problema; ara no seria tan mala elecció.

Una altra merceria de tota la vida, Santa Anna, ha tret la pols a les faixes i les ha convertit en protagonistes de l'aparador. A Woman Secret, el tanga també ha passat el relleu a un model de calces més complet. I la línia de tardor-hivern d'Intimissimi, inspirada en la llenceria burlesque i la sèrie nord-americana Mad men , ha esgotat existències de dues remeses diferents.

Un boom poc passatger
La febre de la faixa potser només és una estratègia comercial per assegurar els beneficis de les marques i passarà, de la mateixa manera que ha decaigut la dèria pels tangues. "Ara tots procurem cuidar-nos molt, no hi ha necessitat d'amagar", afirma Artemi Carreras, encarregat de La Torre. Per a Mercè Quesada les faixes s'han renovat i potser tornen per quedar-se. La raó bascula entre l'estètica i la sociologia: el públic potencial del producte són dones de més de trenta anys i vuit de cada deu enquestades afirmen que busquen peces de control confortables.

"No necessitem peces de control absolut -com les faixes de les mares i les àvies- però sí que està bé una moda íntima que permeti lluir millor la roba exterior". La tecnologia ha aconseguit fer calces que aixequen el cul o mitges que aplanen el ventre; sense tantes pretensions ni funcions, la faixa de color carn veu com gairebé ningú es resisteix a les seves successores.

Més continguts de