Publicitat
Publicitat

El TGV entre Barcelona i Figueres s'endarrereix fins a finals de 2013

El Govern es planteja el finançament públicoprivat també per al manteniment d'infraestructures i no només per construir-les

L'alta velocitat no unirà Barcelona amb la frontera administrativa francesa fins, com a mínim, el tercer trimestre del 2013. El secretari de Territori i Mobilitat, Damià Calvet, ha explicat que el Govern va saber ahir la nova data. El motiu és que dues obres cabdals per acabar els treballs encara no estan ni licitades i això provoca un nou endarreriment en el calendari. Calvet ha assegurat que no hi ha "cap raó tècnica ni econòmica" que justifiqui aquest nou retard i ha lamentat que l'anterior govern espanyol "ocultés" la informació al Govern. Concretament, falta licitar la col·locació de la via entre Sagrera i Mollet i l'equipament de les andanes de l'estació del TAV a Girona i la connexió amb l'actual.

Després que la ministra de Foment, Ana Pastor, admetés el mes de març que no podia assegurar que tota l'obra estigués acabada i entrés en funcionament el desembre del 2012 -el calendari que mantenia l'anterior executiu espanyol- ara l'Estat ha comunicat al Govern que segur que no entrarà en servei abans del tercer trimestre del 2013. Això és pràcticament un any més tard del previst. El secretari de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, ha assegurat que es miren aquest nou termini amb cautela perquè ja estan "escamats" amb els constants endarreriments de l'obra. Calvet ha recordat que ja fa tres anys que, suposadament, els trens havien de circular des de la capital fins a França en alta velocitat. "Primer el 2009, després finals del 2012 i ara finals del 2013", ha lamentat Calvet.

Més continguts de