Publicitat
Publicitat

La presidenta de TMB creu que el conflicte del metro "no l'entén ningú, ni la ciutadania ni els treballadors"

Mercedes Vidal no es planteja retirar-se i creu que "no hi ha un problema d'interlocució" sinó de "bloqueig"

El conflicte "no l'entén ningú, no l'entén la ciutadania i jo crec que tampoc l'entenen els mateixos treballadors". Així ho ha afirmat la presidenta de TMB i regidora de Mobilitat de l'Ajuntament de Barcelona, Mercedes Vidal, en una entrevista a 'Els matins' de TV3, en què ha assegurat que "no hi ha privatització, ni hi ha cap retallada de salari ni de personal; tot el contrari". Sobre la seva reprovació, Vidal ha dit que "no hi ha un problema d'interlocució" sinó de "bloqueig" i ha assegurat que no s'ha plantejat retirar-se.

La presidenta de TMB creu que la negociació s'ha convertit en un pols. "Quan en un conflicte com aquest s'arriba a una situació que s'assembla a un pols, tothom perd". També ha assegurat que no poden dedicar els recursos exclusivament a la millora de les condicions laborals perquè això afectaria la qualitat del servei: "No traurem recursos de recuperar autobusos ni de fer obres de manteniment".

Vidal ha demanat perdó per les molèsties causades per la vaga del metro de Barcelona i ha assegurat que estan intentant posar sobre la taula "una proposta que pugui desencallar la situació". Assegura que són conscients de les despeses que estan suposant les aturades (100.000 euros per dia de vaga): "Ens està fent mal a les finances de tots, perquè això surt de la butxaca de tothom".

Malgrat la falta d'entesa, ha dit que han arribat a acords en determinats moments i que han ofert millores als treballadors. Assegura que no estan internalitzant totes les tasques que els és possible, que no hi ha privatitzacions ni retallades i que estan revertint la disminució progressiva de la plantilla que va signar el comitè empresarial en l'anterior conveni. Ha aprofitat per recordar que, en l'anterior mandat, "es va signar un conveni amb amenaces, un ERO i retallades" i que això ells no ho faran mai perquè el transport públic és "un punt clau" per al govern municipal.

L'opció del laude obligatori

La presidenta de TMB ha agraït el paper de la Generalitat, tot i que ha dit que la seva proposta no va ser portada a l'assemblea de treballadors perquè la valoressin. Ha admès que l'opció d'un laude obligatori de la Generalitat és una de les opcions que s'està estudiant, però que la decisió depèn exclusivament de si la Generalitat considera que "el conflicte no té sortida" i que s'està produint "una afectació constant i greu a l'economia". Des de l'Ajuntament veuen aquesta opció com una "sortida del conflicte". Si es donés el cas, seria un acord obligat que les dues parts haurien de complir. Tot i així, Vidal creu que "seria idoni trobar una sortida pactada".

Estiu amb més obres que altres anys a Barcelona

Sobre les obres de la ronda de Dalt, ha dit que la fonamentació del nou espai que connectarà la zona del mercat entre el barri de Sant Genís dels Agudells i la Teixonera afectarà la circul·lació parcialment. A l'inici de l'estiu, hi haurà un carril tallat a una banda, i al començament de curs, dos carrils a totes dues bandes. Sobre el projecte urbanístic de la Diagonal, ha defensat la mobilitat sostenible i ha recordat que el tramvia unirà nou municipis amb el centre de Barcelona. "A la ciutat només un 24% dels viatges es fan en cotxe cada dia. La majoria de la gent es desplaça caminant i en transport públic. La nostra obligació es posar la mobilitat al servei de la majoria".

El conflicte del sector del taxi

Respecte a les preguntes sobre la problemàtica de plataformes com Uber o Cabify, ha dit que van en contra de la seva idea de mobilitat. "No és economia col·laborativa, és economia de mercat, que pot introduir mes precarització a la feina del taxi i, fins i tot, pot introduir més cotxes a la ciutat".

Més continguts de