TMB suprimirà 4 línies d'autobús entre setmana i 3 més els caps de setmana
Transports Metropolitans de Barcelona pretén retallar el pressupost en 56 milions d'euros. No es prolongarà el servei per esdeveniments lúdics com partits de futbol
BarcelonaTransports Metropolitans de Barcelona (TMB) retallarà serveis que afectaran línies i franges horàries del metro i els autobusos de l'àrea metropolitana amb l'objectiu d'estalviar 56 milions d'euros el 2012, equivalent al 9,8% del cost anual d'explotació.
Segons ha informat avui TMB, encara que la xarxa de metro mantindrà l'horari de servei i l'oferta bàsica tots els dies de la setmana i el servei nocturn, s'aplicaran mesures d'ajust en franges en què la capacitat supera àmpliament la demanda.
Així, no s'efectuaran prolongacions de servei amb motiu d'actes lúdics, com partits de futbol, i s'ajustarà l'oferta en diumenges i festius a les línies L1, L2, L3, L4 i L5, amb un increment mitjà dels intervals dels combois de 35 segons. De la mateixa manera, se suprimiran 4 línies d'autobusos de forma permanent i 3 línies més els caps de setmana.
TMB preveu la supressió de les línies 31, 35, 105 i 158, ja que en gran part els trajectes coincideixen amb línies del metro o de tramvia.
Tres línies més no funcionaran en cap de setmana: 58 (dissabte), 75 (dissabtes i festius) i 91 (festius), mentre que es produirà un "ajust d'oferta" en dies laborables en 14 línies, "amb variació mínima de l'interval de pas" i en 9 línies en caps de setmana i festius.
TMB assegura que té en compte l'evolució de la demanda del servei d'autobusos, que ha disminuït globalment un 5% des de l'any 2009, i la concurrència d'altres xarxes més eficients, com per exemple les ferroviàries, en els mateixos recorreguts.
L'ajust afecta també el servei de Bus de Barri: de les seves 22 línies només dues, la 111 i la 116, circularan en diumenges i festius, a causa de la baixa demanda, que disminueix entre un 70% i un 90% respecte als dies laborables.
Entre les mesures d'estalvi, TMB inclou l'execució de la primera fase de la nova xarxa de bus dins del primer semestre de l'any 2012, coneguda com a bus ortogonal.
Les primeres mesures d'estalvi, d'aplicació immediata, seran en l'àmbit de la gestió, i consisteixen en la reducció de despeses de publicitat (-42%), comunicació (-47%), tecnologia corporativa (-10%), estudis (-32%) i altres partides, com la contractació externa de neteja i manteniment.