Societat 28/07/2011

TV3 fa la volta al món amb productes catalans

Albert Castellví Roca
2 min
Rio de Janeiro és el destí del pernil de Girona a Export.cat .

Barcelona.TV3 estrena dissabte la segona temporada d' Export.cat , un espai impulsat pel departament d'Agricultura de la Generalitat amb l'objectiu de donar a conèixer "l'èxit que tenen els productes catalans arreu del món".

Per fer-ho, cadascun dels dotze capítols de 25 minuts es fixa en un aliment produït en algun punt molt concret de la geografia catalana -des de la gamba de Palamós fins als calçots de Valls o les mongetes del ganxet sabadellenques- i el segueix fins a ciutats estrangeres on, pel motiu que sigui, hi ha algun restaurant que ha convertit aquest producte en un dels seus plats estrella. Així, les gambes viatgen fins a Singapur, els calçots van a Roma i les mongetes arriben a Brussel·les. A més, un últim programa especial se centrarà en els productes catalans a Hollywood, on han arribat de la mà de gent d'aquí que hi ha anat a viure o de representants del món del cinema que van visitar el nostre país.

I és que Export.cat no parla només dels productes, sinó també de la gent que s'hi relaciona: productors, exportadors, cuiners, consumidors, catalans que viuen al lloc de destinació del producte i que s'hi han aficionat, estrangers que el van conèixer durant una estada a Catalunya i que ja no se n'han tornat a separar... I el programa també mostra com tots aquests intercanvis gastronòmics han permès, diuen els seus responsables, que la cultura catalana sigui "coneguda i admirada cada cop més per persones que viuen en països i cultures molt diferents de la nostra".

La primera temporada d' Export.cat , que TV3 va emetre la primavera de l'any passat, va tenir una mitjana de 150.000 espectadors i un 7% de quota de pantalla. Aquesta nova etapa, que compta amb el suport de les diputacions de Lleida i Barcelona, ACC1Ó i Actel, s'emetrà els dissabtes i diumenges, fins a finals d'agost, a les 20.30 hores.

stats