Publicitat
Publicitat

INFRAESTRUCTURES

El territori confia en els beneficis col·laterals que pugui comportar el parc d'oci més gran d'Europa

Tarragona es frega les mans amb Barcelona World

D'ençà que el Govern va anunciar el projecte de Barcelona World com a alternativa a Eurovegas, Tarragona es frega les mans. El territori confia en els beneficis associats a la construcció del parc d'oci.

Fins a 4.740 milions d'euros d'inversió, 20.000 llocs de treball directes i 20.000 més d'indirectes, 12.000 noves places hoteleres distribuïdes en 6 complexos turístics temàtics i 10 milions de visitants cada any. Són les ambicioses xifres amb què es va presentar el projecte de Barcelona World, que preveu obrir portes a finals del 2016. Uns números que han estat rebuts amb entusiasme pels principals sectors econòmics del territori. Hi veuen una oportunitat per superar la crisi i rellançar l'economia de la zona.

El pes de la Costa Daurada
Turisme i comerç esperen més visitants i de més poder adquisitiu

Lluny de considerar-lo competència, el sector turístic de la Costa Daurada veu en el Barcelona World una gran possibilitat per atreure més turistes i convertir la destinació en la més important d'Europa i del Mediterrani en turisme de sol i platja. Aquesta posició l'avala l'exemple recent de Port Aventura. En els seus inicis, el parc temàtic va ser vist amb recel per algunes veus del sector, però el seu impacte va generar que les places hoteleres fora del complex creixessin un 64% durant els primers deu anys de funcionament del parc.

Els comerciants creuen que el fet que els complexos turístics de Barcelona World siguin de gamma alta portarà turistes de més poder adquisitiu. Ernest Juncosa, president de la patronal del comerç de Tarragona, apunta que "ara tenim molts russos, però el seu poder adquisitiu és més baix dels que venien fa uns anys". "Amb aquest complex, atraurem gent de molts països i d'un poder adquisitiu alt. Hem d'aconseguir que coneguin el territori perquè deixin beneficis a tot l'entorn", afegeix Juncosa.

Empenta a l'empresa
La construcció considera que pot recuperar-se parcialment

El sector de la construcció confia que el salt en nombre de turistes que preveu el complex revifi la construcció de segones residències, categoria en què Tarragona és la cinquena província de l'Estat. El president dels promotors i constructors de la demarcació tarragonina, Manel Niñerola, assegura que "la segona residència té una relació proporcional amb el volum de turistes". A banda d'aquest efecte indirecte, Niñerola demana una participació "directa de les empreses de construcció de Tarragona, que estan prou qualificades per fer-ho". "Això ens donaria oxigen i permetria recuperar part del terreny perdut en els últims anys", afegeix. Una reivindicació que s'escampa a tots els sectors, tal com reclama la patronal CEPTA, que insta Barcelona World que tingui en compte el teixit local a l'hora de firmar contractes per fer possible el parc temàtic

Rendiment de l'aeroport
Més activitat a l'aeroport de Reus i creuers per al port de Tarragona

El complex turístic podria donar un impuls a l'aeroport de Reus, una de les portes d'entrada a la Costa Daurada. Actualment, la seva activitat depèn pràcticament en exclusiva de Ryanair, una companyia que en l'últim any ha reduït dràsticament les operacions a l'aeroport de la capital del Baix Camp. Barcelona World podria ser l'estímul per atreure nous operadors i reduir la dependència de la controvertida aerolínia irlandesa. Per la seva banda, el port de Tarragona confia que Barcelona World els doni l'impuls definitiu per consolidar-se com a destinació de creuers, un objectiu que la ciutat fa anys que persegueix amb resultats discrets.

Impuls a infraestructures
El territori espera desencallar vies de comunicació pendents

El Camp de Tarragona espera que l'execució de Barcelona World desencalli algunes de les infraestructures pendents al territori, la majoria de les quals depenen de l'estat espanyol. El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, se'n va mostrar convençut en la presentació del projecte. Les més esperades són l'autovia A-27 entre Tarragona i Lleida, i l'estació intermodal del sud de l'aeroport de Reus, que ha de ser el nus ferroviari del Camp de Tarragona.

Més continguts de