Publicitat
Publicitat

CINQUÈ SALÓ DE LA MODA URBANA

The Brandery s'acomiada a bon ritme

Delorean, Ladytron i Miqui Puig van posar la música a la festa de cloenda del saló de la moda urbana. Organització i expositors en valoren positivament l'edició i són optimistes respecte al futur del saló.

Cap a la una de la matinada de dissabte, el centenar de persones, majoritàriament joves, que encara resistien amb ganes de festa al pavelló 8 de la Fira de Barcelona van començar a marxar mentre sonava el tema principal d' El pont del riu Kwai . Abans que Miqui Puig punxés la famosa melodia dels xiulets per donar per acabada la cinquena edició de The Brandery, van passar per l'escenari els bascos Deloreran i el grup britànic de synthpop Ladytron.

Com als protagonistes del film de David Lean, a The Brandery encara li queda molta feina per fer, però la il·lusió i la iniciativa per fer front a la crisi ofereixen optimisme a l'hora d'encarar el futur. Una de les novetats de l'edició d'aquest estiu ha estat, precisament, obrir el saló a les tardes al públic no professional en l'anomenat Brandtown.

Miquel Serrano, director del saló, valora positivament el resultat d'aquesta iniciativa, tant, que se'n mantindrà el model. "Moltes marques expositores no necessitaven una fira comercial, sinó accions de comunicació envers el seu públic objectiu -explica Serrano-. També vèiem que hi havia un públic que estava interessat en la moda i no hi podia accedir. Ara hem democratitzat les passarel·les i el públic hi ha pogut veure grans desfilades, com la de Vivienne Westwood, de divendres, que va ser un gran èxit".

Custo Dalmau, el creador de Custo Barcelona, que tenia l'estand ben a prop de l'escenari on es feien els concerts, coincideix amb Serrano que el canvi d'estratègia ha estat un encert. "S'ha notat molta vida, en aquesta edició", valora el dissenyador català, que pensa que The Brandery "és un saló únic perquè deixa entrar gent a qui li interessa la moda". "A més, les sinergies amb el Sónar el fan un saló diferent dels de Milà, Londres o Berlín. És una experiència pilot que es pot millorar, però espero que no torni enrere", afegeix Dalmau.

En l'edició vinent també tornaran els concerts, organitzats pel Sónar i el BSO 80 in! -els recitals acústics-, una altra de les novetats que ha tingut molt bona acollida, sobretot entre el públic jove. Però com remarca Miquel Serrano, tot i que està molt bé apropar la moda a la joventut, l'objectiu de The Brandery és que les marques facin negoci. En aquest sentit, el director del saló també es declara satisfet i explica que la gran fita d'aquest any és que han fet "més de 160 trobades entre compradors i marques expositores". "Encara no tenim resultats, perquè moltes compres s'acaben de quallar a posteriori, però estem molt satisfets i els expositors també", conclou Serrano.

Els responsables de la firma basca Laga, que han presentat la col·lecció a The Brandery, expliquen que han "rebut molt bon feedback" i valoren positivament la seva presència al saló: "Hem fet molts contactes i per nosaltres ha estat positiu participar-hi, tant per la col·lecció com pels nous clients que puguin sortir". La marca catalana Bjovuit també comenta que han aconseguit establir alguns contactes a The Brandery, tot i que apunta que "esperaven més afluència de marques".

Segons diu Serrano, això podria canviar en un futur pròxim, ja que grans marques que han visitat el saló de la moda d'estiu ja s'hi han posat en contacte per participar en l'edició següent.

Més continguts de