Publicitat
Publicitat

CAOS AERI

Els aeroports es reorganitzen

Normalitat amb seqüeles al Prat

La majoria de vols d'aquest diumenge surten amb normalitat però encara hi ha molts passatgers sense plaça per volar a causa de les cancel·lacions provocades per la vaga de controladors

La normalitat ha tornat a l'aeroport del Prat després de la vaga salvatge de controladors pel que fa als vols no cancel·lats, i les operacions d'aquest diumenge s'estan fent amb puntualitat, excepte en alguns casos remarcables, com ara el retard de deu hores amb què sortirà un vol cap a Atlanta que havia d'haver sortit a les deu del matí. Altres vols surten amb una hora de retard, però aquests casos entren dins de la normalitat.

Tanmateix, encara hi ha molts passatgers afectats d'una manera que probablement no tindrà remei. Són els afectats pels 600 vols que es van cancel·lar divendres a la tarda i ahir, que ja no es podran fer. Només se n'han pogut recuperar 44 ficats amb calçador en el planejament, ja molt ajustat, de l'aeroport i de les companyies.

En alguns casos, els viatges implicats no podran voler fins a la setmana que ve i, en casos extrems, ni tan sols tindran plaça en tot el desembre. Les imatges de TV3 mostraven avui una protesta sorollosa dels passatgers d'un vol d'Avianca que havia de sortir ahir cap a Bogotà i que, segons asseguren, ja no podran volar fins al gener amb aquesta companyia, ja que tots els vols estarien plens.

Aquests afectats han omplert avui les cues de les oficines de les aerolínies buscant alternatives als seus vols cancel·lats. És el cas del Francisco i la María José, que havien de volar ahir a les quatre direcció a Venècia i que ara veuen com la companyia els ofereix volar aquest diumenge a les vuit. Són 28 hores més tard, 28 hores que perden d'un pont, i per això demanaran una compensació econòmica, informa l'agència EFE.

La Cristina i el Juan Manuel havien de volar ahir a les sis cap a Amsterdam i temen que l'aerolínia no els pugui reubicar aviat. I si demanen el reemborsament d'aquest vol perdrien el de la tornada, ja que el van contractar amb una altra companyia.

Tots es queixen que ningú no els ha atès per telèfon ni per internet i que han hagut d'acudir a l'aeroport, personalment.

D'altre passatgers no van poder marxar de l'aeroport i han hagut de passar la nit a la terminal. Estan molt cansats. La Natalia, uruguaiana, va arribar divendres a Madrid procedent de Montevideo, va passar la nit a Barajas, va venir en autocar fins a Barcelona ahir, va dormir al Prat i ara espera poder volar aquesta nit cap a Palma. Confessa que no pot més i que va arribar a plorar "d'impotència, d'incertesa i de cansament".

Mentrestant, les oficines de les companyies tampoc no paren, però no tant per despatxar bitllets com per atendre reclamacions.

Més continguts de