Publicitat
Publicitat

SOCIETAT

El pla d'actuació de Trànsit redueix gairebé a la meitat les morts en accident de moto entre setembre i novembre

Els Mossos han fet 2.381 denuncies a motoristes entre el 10 de setembre i el 13 de novembre, un 60% per conductes de risc greu

Els plans de Trànsit per fer front a la sinistralitat de motoristes ha reduït gairebé a la meitat les morts en aquest tipus d'accidents. Així, entre el 10 de setembre i el 13 de novembre –mentre ha durat aquest pla– han mort 5 motoristes en accidents, quatre menys que en el mateix període de l'any passat.

El director general del Servei Català de Trànsit (SCT), Joan Aregio, ha explicat avui que s'ha aconseguit frenar el repunt de sinistralitat de les motos d'aquest l'estiu, però ha destacat que s'ha de fer una lectura "amb humilitat" perquè les xifres globals no son bones. "Hem frenat la dinàmica, però les motos segueixen sent una prioritat i un dels eixos fonamentals de la lluita contra la sinistralitat", ha dit.

En dades generals, aquest any van morir 5 persones al setembre, una al novembre i una al desembre, i van resultar ferides greus 59 persones en els tres mesos.

En aquest període, s'han desplegat 3.675 efectius dels Mossos, que han realitzat 2.381 denuncies, un 60% de les quals per conductes de risc greu com no mantenir la distància de seguretat, excés de velocitat i enviar el sentit contrari per avançar. Els controls s'han concentrat a les vies de més risc, com la C-17, la C-31, la N-II, la C-58 i la C-55 a Girona.

Com a novetat, s'han utilitzat els aparells mesuradors de potència en tres dels controls: dels 11 motoristes controlats, 5 van ser denunciats perquè no tenien un permís adequat a la potència de la seva moto.

El pla també a comptat amb una campanya de conscienciació a través dels mitjans de comunicació, els panells de missatgeria i un decàleg de bones pràctiques.

Aregio ha explicat que a data d'avui el Govern ha autoritzat al SCT a encarregar per l'any vinent un estudi per caracteritzar i analitzar amb profunditat l'accidentalitat dels vehicles de dues rodes en zona interurbana i així conèixer millor el seu comportament.

Més continguts de