Publicitat
Publicitat

TRÀNSIT

Trànsit es fixa l'objectiu de reduir la mortalitat un 15% en els propers 4 anys

El director del Servei Català de Trànsit, Joan Aregio, reconeix que durant els darrers 10 anys s'ha fet "molt bé la feina" i s'han reduït la sinistralitat un 60%

El Servei Català de Trànsit es troba en plena elaboració del pla de seguretat viària per aquesta legislatura. L'objectiu, segons el director, Joan Aregio, és reduir la mortalitat un 15% abans que acabi el 2014. Una fita per a la qual Trànsit preveu incidir especialment en l'accidentalitat a les interseccions, en els atropellaments i, sobretot, en els accidents de motocicleta. Aquests últims són els únics que s'han incrementat en els darrers anys, fins a un 7% des del 2003. La millora de les infraestructures i l'impuls de l'educació viària a les escoles són dos punts clau per assolir l'objectiu i treballar de cara al 2020, quan la Unió Europea espera que les víctimes mortals s'hagin reduït a la meitat.

"Cada vegada és més complicat rebaixar la sinistralitat", assegura Aregio. En els darrers 10 anys, Catalunya ha aconseguit fer-ho en un 60%, gràcies, entre d'altres, a la "bona tasca" del Servei Català de Trànsit (SCT). La situació el 2010 és, però, molt diferent a la de l'any 2000, quan el SCT va assolir plenes competències per gestionar el trànsit al país: "Fa 10 anys hi havia molt per fer, i durant aquest temps la feina s'ha fet molt bé", ha manifestat l'actual director. Aregio creu que seria més just que la Unió Europea (UE) fixés objectius a mida de cada entorn: "No és el mateix demanar una nova reducció del 50% a països que acaben d'incorporar-se a la UE, que fer-ho a països que fa molts anys que avancen en aquesta feina". Tot i això, subratlla que Catalunya "no pot renunciar a intentar-ho".


Velocitat variable

Tots els grups polítics s'han posat d'acord per promocionar les zones de velocitat variable arreu de l'Estat espanyol. Un acord que s'ha representat recentment amb la resolució que han signat al Congrés dels Diputats. L'aposta per la velocitat variable és "ferma" des de Catalunya i Trànsit no descarta ampliar-la a d'altres indrets, sempre que sigui "útil, eficient i eficaç" fer-ho. En aquest sentit, Joan Aregio ha explicat que, ara per ara, estan centrats en l'àrea metropolitana, que engloba la major part del trànsit, però "si el sistema funciona" es plantejarien implantar-ho fora de Barcelona. El director del SCT aclareix però, que es tracta d'un sistema car.


La densitat de trànsit a Barcelona és assumible

Pel que fa la reducció del nombre de vehicles que circulen per Barcelona i per la seva àrea metropolitana, Aregio no preveu cap actuació. "La densitat del trànsit és sostenible", afirma. El director del Servei Català de Trànsit manifesta que per pensar en limitar el nombre de vehicles en circulació en el futur, es necessitarien "grans consensos socials", i que el tema, ara per ara, "no està sobre la taula".

Més continguts de