Publicitat
Publicitat

Trepitja sexi

Sabates de dissenyadors internacionals i creadors locals per deixar empremta

Des de fa un parell de mesos, les barcelonines ja poden gaudir dels famosos manolos, una de les marques de calçat preferides d’actrius, models i cantants juntament amb els louboutins, les sabates de les soles vermelles. El mèrit és de Manolo Blahnik, de pare txec i mare canària, amb educació cosmopolita i una vocació artística precoç. Va dirigir els seus esforços a les sabates i les va convertir en un objecte fetitxe que exerceix un poder de seducció en les dones. Fins i tot Madonna va declarar públicament que uns manolos eren millors que el sexe. La boutique barcelonina de Manolo Blahnik està ubicada al Mandarin Oriental Hotel, al passeig de Gràcia. No és una elecció a l’atzar, sinó pensada en termes d’exclusivitat. I és que en aquesta via compta amb veïns de luxe com Jimmy Choo i Stuart Weitzman. Blahnik sempre ha estat fidel a un estil de sabata: femenina, elegant i amb uns talons fins i esmolats. No s’ha deixat emportar pel boom de les plataformes i similars que tan bons rèdits han donat en els últims temps i que abunden a les boutiques de Choo i Weitzman. Parlar de tendències és difícil quan aquestes tres marques venen productes tan diferents com sandàlies minimalistes inspirades en la natura, botins de blonda, espardenyes de falca amb estampats ètnics o sabates de saló de pell de pitó tenyida de colors fluor. Però totes comparteixen una consigna: calçar sexi amb tons metal·litzats, cristalls de Swarovski i talons impossibles que s’enfilen fins als 14,5 cm d’alçada. La moda no perdona i a vegades seguir-la al peu de la lletra pot ser una penitència.

Però per calçar sexi tampoc cal desafiar la llei de la gravetat ni deixar-se mitja paga en l’intent. Barcelona destaca per ser un bressol de dissenyadors que, tot i apostar per un estil més sobri, no renuncien a explotar el vessant més seductor de les sabates. Acostumats a col·leccions fosques, és una alegria veure l’explosió de color que proposa Gentz Suárez –un tàndem de catalana i alemany– per a aquest estiu, tenyit de coralls i turqueses. També cal destacar el fantàstic equilibri entre disseny i comoditat del qual fa gala Anaid Kupuri, la marca de la dissenyadora mexicana Anaid Cano. En les seves sandàlies combina pell en diferents tonalitats i sempre aposta per un taló de fusta pensat per a dones reals que caminen amunt i avall. De peus a terra també hi toca Arianne, amb una col·lecció de sandàlies de pell de tall masculí inspirada en referents tan diversos com les nàutiques de cordills, els clàssics Oxford o el calçat de riu de  plàstic de la nostra infància. Evidentment, el ventall de marques  és enorme, però potser hi ha qui no acaba de trobar allò que busca. En aquest cas farà bé de contactar amb Susana González de Ubieta, una arquitecta reconvertida en dissenyadora de calçat capaç de convertir una idea abstracta en un parell de sabates ben real des del seu acollidor taller del Clot.

Més continguts de