Societat 23/03/2015

Trias vol acabar la reforma de la Diagonal fins a les Glòries en tres anys

M.o.
2 min
El primer diumenge de la Diagonal per a vianants va comportar ahir talls de trànsit entre la plaça de Francesc Macià i la plaça de les Glòries de Barcelona.

BarcelonaAmb l’inici oficial de la campanya electoral de les municipals a tocar, l’equip de govern de Barcelona s’afanya aquests dies a rendibilitzar i inaugurar les reformes que ha fet a la ciutat. L’última, la de l’avinguda de la Diagonal, que ahir, a més, estrenava els nous diumenges dedicats als vianants amb el trànsit tallat als laterals. Aquest va ser l’escenari que l’alcalde Xavier Trias va escollir per confirmar que la reforma, que fins ara s’està fent al tram que enllaça la plaça de Francesc Macià i el passeig de Gràcia, s’allargarà fins a la plaça de les Glòries. Un projecte que es planifica en tres tongades -la primera es farà en el tram que va del passeig de Gràcia al passeig de Sant Joan- i que, si tira endavant després de les eleccions municipals, s’allargarà uns tres anys.

El govern de CiU, de fet, ja s’havia compromès a assumir aquesta prolongació de la reforma. El maig de l’any passat va acceptar una proposició del PP que l’instava a presentar l’avantprojecte de l’actuació en un termini màxim de sis mesos. Per això els populars -que ahir recordaven a Trias que van ser ells els que van pressionar per posar l’etiqueta de prioritària a la reforma de la Diagonal- li retreien que no s’hi hagués compromès fins “vuit dies abans de la convocatòria d’eleccions municipals”.

Ahir, finalment, el tinent d’alcalde d’Hàbitat Urbà, Antoni Vives, posava calendari i forma al projecte que es farà a l’avinguda entre el passeig de Gràcia i la plaça de les Glòries, que seguirà la línia del que ja s’ha fet al tram intervingut: ampliar les voreres fins als set o nou metres -en funció del tram-, segregar el carril bici, ordenar els aparcaments de motos i mercaderies i reduir a un carril el trànsit pels laterals. Hi haurà, però, algunes diferències en relació al que ja s’ha fet. El nou avantprojecte preveu, per exemple, crear noves places triangulars en algunes interseccions a l’estil de les que ja s’han impulsat a l’avinguda del Paral·lel. Es faran tant a la banda mar com a la banda muntanya.

Autobús i no tramvia

Després de descartar de manera rotunda la possibilitar d’enllaçar els tramvies per la Diagonal -sempre amb el record de la factura política que li va passar al PSC el referèndum sobre la reforma d’aquesta artèria-, el que sí que preveu CiU és, un cop enllestida la reforma, aprofitar el carril bus existent per fer-hi passar una línia de nous autobusos elèctrics de 18 metres de llarg, que tindrà freqüències de pas similars a les del Trambaix.

La prolongació de la reforma fins a les Glòries es planteja en tres trams: del passeig de Gràcia al passeig de Sant Joan, d’allà fins a la intersecció amb Marina i el tram final fins a les Glòries. El govern preveu començar la primera fase a finals d’aquest any i destinar-hi un pressupost d’11,7 milions d’euros.

stats