BARCELONA
Societat 14/06/2013

Trias busca soci per a la privatització d'aparcaments

L'Ajuntament preveu que es faci efectiva a principis del 2014

Auri Garcia Morera
2 min

Barcelona.La tinent d'alcalde d'Economia, Empresa i Ocupació de l'Ajuntament de Barcelona, Sònia Recasens, va anunciar ahir que les converses entre el govern municipal i els grups de l'oposició per a la privatització de 15 aparcaments del centre ja van començar la setmana passada, després que l'alcalde de la ciutat, Xavier Trias, anunciés que impulsaria aquesta mesura per finançar la construcció de 1.000 pisos de lloguer social. Recasens va afegir, però, que l'operació és "complexa".

Fonts del grup municipal del PP van assegurar ahir a l'ARA que el partit encara està estudiant si donarà suport a la iniciativa. El líder dels populars, Alberto Fernández-Díaz, va ser l'únic representant de l'oposició que no s'hi va mostrar en contra, la setmana passada, després de l'anunci de Trias. La resta de grups consideren que no s'hauria de vincular la privatització amb la construcció de pisos, perquè es podria fer amb altres recursos.

Un 60% privat durant 25 anys

Recasens va anunciar ahir que la comissió de govern va aprovar dimecres l'inici dels procediments per tirar endavant la mesura. "La tramitació serà llarga", va avançar, tot detallant que el traspàs es farà efectiu durant el primer semestre del 2014. "No estem parlant en cap moment de venda de patrimoni ni de privatització, sinó de rendibilitzar patrimoni capitalitzant guanys futurs", va argumentar. Una societat mixta anomenada BAMSA, amb un 60% de participació privada valorat en 144 milions d'euros, es quedarà la concessió dels aparcaments durant 25 anys.

Des del primer dia, aquesta societat gestionarà 15 aparcaments del centre que fins ara gestionava en exclusiva l'empresa municipal B:SM. Entre el 2016 i el 2023 s'hi sumaran 11 aparcaments més que actualment són de gestió exclusivament privada. Una novetat que la tinent d'alcalde va considerar "molt important", ja que fins ara l'Ajuntament "no tenia incidència en la gestió d'aquests 11 aparcaments" i amb el canvi podrà aspirar a participar-hi, tot i que el 40% de participació pública quedi en minoria.

"Tenir el 40% assegura una posició d'influència i un retorn dels dividends", va afegir el director de B:SM, Ignasi Armengol, que considera que d'aquesta manera "l'estabilitat de B:SM continua garantida". Tot i perdre els aparcaments més rendibles, seguirà tenint beneficis.

stats