Publicitat
Publicitat

Gas Natural espera restablir el servei aquesta tarda a la meitat dels abonats afectats del Poblenou

Encara hi ha uns 2.900 clients sense aigua calenta ni calefacció. Des de dissabte, un 30% dels clients ja han recuperat el subministrament

Gas Natural treballa amb la previsió de restablir el servei aquest dimarts a la tarda a la meitat dels abonats afectats del Poblenou, que a hores d'ara són uns 2.900.

Una previsió que l'alcalde de Barcelona Xavier Trias es pren amb escepticisme, pels dies que ja porten els veïns del Poblenou sense gas, i creu que l'avaria no estarà solucionada del tot fins d'aquí a 48 hores, segons ha reconegut en una entrevista a TV3.

La "situació encara és difícil", ha reconegut Trias, que ha demanat a les companyies que "deixin de barallar-se i treballin durament" perquè ara no és el moment de buscar culpables. L'alcalde ha admès que costa d'entendre "una avaria com aquesta" i dóna la sensació que les companyies s'acusin mútuament.

Des de dissabte, un total de 4.500 abonats estan sense subministrament per una avaria i, per tant, sense aigua calenta ni calefacció.

L'empresa informa que el 90% de la xarxa afectada ja compta actualment amb gas, però que les tasques són molt complexes perquè impliquen treure tota l'aigua acumulada a les canonades. Gas Natural informa que s'han extret de les conduccions de gas 93.000 litres d'aigua, que es va infiltrar per una avaria.

Totes les escoles de la zona han recuperat el subministrament. Hi ha una llar d'infants que estaria en disposició de tenir gas però està pendent de comprovacions de la instal·lació interna, però no es posarà en servei fins que doni positiu.

A banda, hi ha una llar d'avis que des d'ahir té subministrament amb una unitat mòbil i tant aviat es recuperi el subministrament en aquell punt disposaran de servei de gas natural a través de la xarxa.

En relació als clients, Gas Natural Fenosa ha habilitat diferents canals d'informació i atenció personalitzada. La companyia s'està fent càrrec de les despeses vinculades a necessitats de menjar i calefacció que els afectats puguin tenir durant el temps que estiguin sense subministrament de gas i que poden reclamar presentant les corresponents factures.

Etiquetes

Més continguts de