Publicitat

CIÈNCIA

Es tracta d'un bacteri de 3.400 milions d'anys localitzat a dins d'un gra de sorra d'una platja australiana

Troben el fòssil més antic de la Terra

El fòssil més antic de la Terra podria tenir 3.400 milions d'anys. Es tracta de restes de microbis que els científics han trobat a dins de grans de sorra d'una platja d'Austràlia i que han presentat en públic a la revista Nature Geoscience.

La troballa torna a obrir el debat sobre l'aparició de les primeres formes de vida a la Terra, que té 4.500 milions d'anys. Ja s'havien trobat altres restes de microfòssils al voltant dels 3.000 milions d'anys, però el que suposadament era més antic, amb gairebé 3.469, va passar per unes analítiques exigents que van acabar determinant que no es tractava d'una resta biològica, sinó mineral.

Ara, els investigadors que han trobat aquest microfòssil remot afirmen que aquestes microestructures microbianes es trobaven associades a sofre i ferro com a productes derivats del mateix metabolisme cel·lular. “Tenim proves sòlides de vida fa 3.400 milions d'anys que confirmen que hi havia bacteris que vivien sense oxigen", segons afirma en un comunicat Martin Brasier, investigador de la Universitat d'Oxford que ha participat en l'estudi.

Més continguts de