Publicitat
Publicitat

INFRAESTRUCTURES

Reducció de la despesa de Territori i Sostenibilitat

Tura creu que la Línia 9 necessita les estacions previstes per amortitzar-la

Diu que la retallada "significa fer-la de més difícil accés i que tingui menys clients".


La candidata a les primàries del PSC de Barcelona, Montserrat Tura, ha reclamat al govern català que revisi els seus plans de construir menys estacions de la Línia 9 del Metro perquè aquesta "necessita les estacions previstes" i es podria comprometre l'amortització del cost d'aquesta infraestructura.

Per a Tura, l'anunci realitzat divendres passat pel conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, respecte a la possibilitat de reduir algunes de les estacions previstes de la Línia 9 del Metro, "no s'entén de cap de les maneres, perquè significa fer-la de més difícil accés i que tingui menys clients".

Montserrat Tura ha expressat la seva sorpresa per l'anunci i ha recordat que part del finançament de la L9 prové de la concessió de l'explotació, en una trobada amb els mitjans de comunicació durant un passeig en bicicleta pel barri del Poblenou emmarcat en la seva campanya de primàries.

"És una línia que està feta per una concessió. Qui l'explotarà és una concessionària que no només per raons de servei necessita les estacions previstes sinó per raons de quantitat de clients que la utilitzen i que puguin ajudar a amortitzar el seu cost", ha explicat Montserrat Tura.

De la mateixa manera que l'exconseller de Política Territorial i Obres Públiques durant l'últim govern tripartit, Joaquim Nadal, Tura ha recomanat a Recoder que, abans de prendre una decisió, es miri l'estudi de viabilitat econòmica que es va fer abans de la concessió de la Línia 9 "que té sobre la taula".


Etiquetes

Més continguts de