Publicitat
Publicitat

Consum

Consum cultural i tecnològic dels joves

Els adults només envien sms, els joves fan de tot amb el mòbil

Els joves utilitzen el mòbil per escoltar música o navegar per Internet molt més que els adults, que sobretot envien sms. En tots els tipus de consum, els joves guanyen

Un estudi presentat avui per FUNDACC i l'institut de recerca IN3 de la UOC radiografia el consum mediàtic, cultural i tecnològic dels joves catalans el darrer any. L'estudi mostra que, pel que fa a l'ús del telèfon mòbil, els adults de més de 25 anys l'utilitzen principalment -a banda de trucar- per enviar missatges sms, mentre que els joves d'entre 14 i 25 anys en fan molts usos diferents: envien missatges, però també escolten música, la ràdio o naveguen per Internet molt més sovint.

En relació als mitjans de comunicació, els joves veuen menys temps la televisió i naveguen per Internet durant molt més temps que els adults (i que la mitjana de la població). El consum de ràdio o premsa que fan, a més, és només una mica inferior al dels adults. Contràriament al que pugui semblar, quan es tracta de productes culturals els joves també hi dediquen més temps, i guanyen els adults i la mitjana de tota la població en tots els tipus, fins i tot en teatre, que té fama de ser massa car. Els joves també llegeixen més llibres, van a més museus i van molt més al cinema que els adults i la població general.

Amb les activitats d'oci passa el mateix: les persones d'entre 14 i 25 estudien més idiomes, fan més excursions, viatgen més a l'estranger o sopen més en restaurants que les persones de més de 25, i que la mitjana de la població.

La llengua de consum dels mitjans és, en tots els casos i per totes les edats, majoritàriament la castellana.

Són dades que es compleixen, en general, a totes les comarques.

Més continguts de