Publicitat
Publicitat

AshleyMadison.com vol patrocinar l'Atlètic

Una agència per a infidels que ningú vol anunciar

El portal AshleyMadi son.com està creixent a Espanya més ràpid que a qualsevol dels països on ja s'ha implantat. Això succeeix tot i el veto que molts mitjans fan als seus anuncis. O potser és gràcies a això?

Les lleis sobre publicitat prohibeixen els anuncis a la televisió sobre tabac, begudes alcohòliques d'alta graduació, armes... No en diuen res, de les infidelitats, però l'agència online Ashley Madison -que facilita contactes extramatrimonials- està tenint seriosos problemes per col·locar els seus anuncis als mitjans. Amb tot, de la necessitat n'han fet virtut i les seves campanyes imaginatives han funcionat més per les polèmiques que han generat que per la difusió aconseguida. L'últim exemple: la web per a infidels està en contacte amb l'Atlètic de Madrid, al qual ofereix tres milions d'euros per temporada a canvi de patrocinar la samarreta.

L'agència, que té més de deu milions d'usuaris al món, va desembarcar al mercat espanyol al maig. El 26 de juny va intentar emetre el seu primer espot televisiu: només La Sexta s'hi va avenir. Cuatro i Telecinco van vetar-lo i Antena 3, que ja havia signat el contracte i cobrat els diners, es va fer enrere a l'últim moment. "Tot i que l'anunci estava aprovat per l'organisme d'Autocontrol, les cadenes van acabar exercint aquesta censura", explica Christoph Kraemer, responsable d'Ashley Madison a Espanya. Els resultats van acompanyar, malgrat tot: 73.000 usuaris nous en un sol dia, rècord absolut mundial.

El següent pas va ser la col·locació d'una lona a la Gran Via de Madrid en què es jugava amb les figures de Bill Clinton, el príncep Carles d'Anglaterra i el rei Joan Carles, sota el lema "Haurien d'haver utilitzat Ashley Madison". Tot i que no hi havia cap referència explícita a les infidelitats, l'Ajuntament no va trigar ni tres hores a fer-la retirar.

Com més crisi, més infidelitats

"Malgrat els problemes que hem tingut, la implantació d'Ashley Madison a Espanya està sent fulgurant. Prevèiem 250.000 usuaris a finals d'any i ja hem superat els 300.000", reconeix Kraemer. Si tenim en compte que avui en dia només s'ha invertit mig milió d'euros en publicitat, és tot un èxit. La intenció del grup és invertir 2,5 milions més d'aquí a finals d'any.

Un dels motius d'aquesta ràpida implantació, per Kraemer, és l'impacte de la crisi, que obstaculitza els divorcis i, per tant, "més gent busca suplir les mancances afectives fora de casa però sense trencar el matrimoni". Els problemes per anunciar-se no són una exclusiva local. També als Estats Units ha tingut problemes. Havien preparat un espot per a la Superbowl, un dels esdeveniments televisius de l'any, però al final va ser rebutjat. El vídeo es va escampar com un virus i les diferents versions que hi ha al YouTube sumen més d'un milió i mig de visites.

S'ofereixen a abaratir el tramvia

Més sucosa és la història amb l'autoritat del transport de Toronto, la ciutat on es va fundar aquesta web per a infidels. La seva sol·licitud de cobrir els tramvies de la ciutat amb anuncis seus va ser rebutjada pel consell d'administració. El contraatac va arribar en forma de proposta: la web s'oferia a rebaixar el preu del bitllet senzill mentre durés la campanya: de 2,75 dòlars a 2,50. Una nova deliberació, tanmateix, no va fer canviar el veredicte. Però el cas encara va tenir una petita coda quan la premsa va revelar que el president de l'empresa pública de transports -un dels que havia considerat immoral posar la publicitat d'aquesta agència online - havia estat infidel a la seva xicota.

Un altre intent sonat d'aconseguir notorietat va ser la proposta, per 10 milions de dòlars, de canviar el nom de l'aeroport de Phoenix (Arizona, EUA) per Ashley Madison Airport.

Més continguts de