Publicitat
Publicitat

19 trens anul·lats i mitja hora de retard a Rodalies de Renfe

El conflicte entre Renfe i la secció de maquinistes de la companyia ha provocat fins a les 11 del matí l'anul·lació de 19 serveis i retards de mitja hora de mitjana. Així ho han confirmat fonts de la companyia, que continuen alertant que no poden garantir el correcte trànsit de trens a causa del que anomenen vaga de zel dels maquinistes. Per la seva banda, aquesta part de la plantilla de Renfe es defensa assegurant que l'únic que fan és ajustar-se al calendari laboral que ha començat a aplicar la companyia aquest diumenge. A tot això cal afegir que des de la Generalitat s'ha reforçat l'oferta de serveis d'autobús interurbans per suplir les mancances del servei ferroviari.

Concretament, el departament de Territori i Sostenibilitat ha reforçat l'oferta de serveis d'autobús en les línies interurbanes competència de la Generalitat que transcorren en els corredors afectats pels retards de Renfe als serveis ferroviaris de Rodalies.

Territori i Sostenibilitat ha demanat a les empreses concessionàries d'aquestes línies que disposin vehicles de reforç en cas que sigui necessari per donar una resposta adequada als viatgers que optin per utilitzar els serveis d'autobús davant les incidències dels serveis ferroviaris.

Les línies d'autobús que es reforçaran segons les necessitats que es detectin al corredor de la línia R4 són la Manresa-Barcelona; la Vacarisses-Terrassa; la Terrassa-Sabadell-Barberà del Vallès-Cerdanyola del Vallès-Barcelona; la Ripollet-Barcelona; la Vilafranca-Gelida-Martorell-Barcelona; la Molins de Rei-Barcelona, i la Castellbisbal-Papiol-Barcelona.

Pel que fa al corredor de la línia R3, el servei d'autobús reforçat és el de Vic-Granollers-Mollet del Vallès-Barcelona.

Al corredor de la línia R2 els reforços són a les línies de bus Sant Celoni-Granollers-Mollet del Vallès-la Llagosta-Barcelona i Calafell-Vilanova-Sitges-Barcelona.

Al corredor de la línia R1 són les línies Blanes-Malgrat de Mar-Pineda de Mar-Calella-Barcelona i Mataró-Barcelona.

I al corredor de la línia R7 és la Rubí-Sant Cugat-Cerdanyola UAB-Barcelona.

A banda de les línies d'autobús competència de la Generalitat, el departament de Territori i Sostenibilitat s'ha posat en contacte amb l'Entitat Metropolitana de Transports (EMT) per tal que també reforci, d'acord amb la demanda, els serveis de bus que cobreixen la primera corona metropolitana de Barcelona, que són de la seva competència.

Finalment, el departament de Territori i Sostenibilitat també ha demanat a les empreses concessionàries de les línies interurbanes competència de la Generalitat que transcorren en els corredors dels serveis ferroviaris de Regionals que disposin vehicles de reforç en els seus serveis per atendre possibles increments de demanda en aquells pols de mobilitat més importants com ara Girona, Figueres, Lleida, Tarragona, Reus i Tortosa.

Més continguts de