Publicitat
Publicitat

Els bussos descobreixen el cos d'una dona morta al 'Costa Concordia'

Amb aquest cadàver, la xifra de morts puja fins a 16. El nombre de desapareguts no es pot precisar amb seguretat perquè s'intueix que hi havia passatgers no inscrits en les llistes oficials

Els bussos que treballen en la recerca de desapareguts després del naufragi del 'Costa Concordia' davant de l'illa italiana de Giglio han localitzat aquest dimarts un nou cos entre les restes del creuer, el que eleva a 16 el nombre de víctimes mortals de l'accident marítim.

Segons han informat fonts de properes als equips que gestionen la tragèdia, el cos va ser localitzat a la tercera coberta del 'Costa Concordia', que continua  encallat davant de Giglio des del passat dia 13.

Els mitjans de comunicació italians expliquen que el cos pertany a una dona d'avançada edat, un extrem encara no confirmat per les autoritats de la unitat de crisi.

Fins ara, la llista oficial de desapareguts se situa en 23, xifra que pot baixar en les pròximes hores si s'identifiquen els set cossos trobats en les restes del creuer dels que encara no es coneix la identitat.

Les víctimes

Entre les 16 víctimes mortals figura el turista espanyol Guillermo Gual i el peruà membre de la tripulació Thomas Alberto Costella Mendoza, mentre que entre els desapareguts hi ha la també peruana Erika Sòria, que treballava de cambrera al vaixell.

Mentre prossegueixen les tasques per trobar possibles noves víctimes del naufragi, s'espera que les tasques d'extracció de les 2.380 tones de carburant que hi ha als dipòsits del 'Costa Concordia' es comencin a extreure dissabte.

El carburant, dissabte

El responsable de la Protecció Civil italiana, Franco Gabrielli, ha explicat aquest dimarts que que es començarà a bombar el carburant si segueixen a aquest ritme les inspeccions que van començar també aquest dimarts per part de la companyia holandesa Smit Salvage, que s'encarregarà de l'extracció.

Els bussos de la companyia han fet avui dimarts una primera inspecció, i han descendit a uns 20 metres per estudiar les condicions del casc abans de començar a aïllar el primer tanc de la quinzena, del qual s'extraurà el combustible.

Tècnica

Gabrielli ha explicat que els bussos treballaran només de dia, mentre que l'extracció del carburant s'ha de fer sense pausa, si les condicions del mar ho permeten, mitjançant una perforació en el casc, mentre que a través d'una segona obertura, s'omplirà el tanc amb aigua de mar per evitar el buit que provocaria moviments al vaixell.

Més continguts de