Publicitat
Publicitat

SOCIETAT

La jutge diu que el capità va marxar del creuer quan encara quedaven un centenar de passatgers a bord

La resolució judicial revela que Schettino va trigar 40 minuts a donar el senyal d'alarma després de xocar amb l'escull

El capità del creuer Costa Concòrdia, Francesco Schettino, va seguir des d'una escullera de l'illa italiana de Giglio com s'enfonsava l'embarcació que havia abandonat abans que s'acabés l'evacuació de la mateixa. Això és el que conclou la jutge instructora, Valeria Montesarchio, en l'ordre que va dictar a la tarda d'ahir per l'arrest domiciliari del capità, i en la qual conclou que Schettino va marxar del vaixell quan encara quedaven un centenar de passatgers a bord.

La conclusió es basa en els testimonis recollits en el marc de la investigació de l'accident marítim. La jutge també considera que existeixen "greus indicis" dels tres delictes dels quals la Fiscalia acusa Schettino: abandonament de la nau, homicidi culpós múltiple i naufragi.

La magistrada creu que "de totes les investigacions realitzades després de l'accident marítim resulta la conducta culposa atribuïda al comandant, que mitjançant una maniobra greument imprudent va acostar la nau excessivament a la costa de l'illa del Giglio, amb un canvi de la ruta ordinària prevista . Referent a això, la resolució assenyala que el capità va admetre durant l'interrogatori "l'acostament (de la nau) a 0,28 milles de distància de la costa".

"És evident i indiscutible la greu evidència i incompetència que ha comportat la conducta del capità", assenyala el document emès per la jutge, que afegeix que va existir una "infravaloració" de la magnitud del dany que havia patit el vaixell en col·lisionar amb la formació rocosa .

La magistrada afegeix que el capità "no va poder no adonar-se de la importància del dany" i insisteix que es va trigar entre 30 i 40 minuts a donar el senyal d'alarma, sense que abans s'hagués advertit les autoritats costaneres per explicar-los la gravetat de la situació.

Més continguts de