MODA
Societat 14/07/2012

Les desfilades d'estiu destil·len optimisme

Laia Beltran
2 min
PROPOSTES D'ESTIU  Una model desfilant, ahir,  al davant del Palau de Pedralbes, amb un vestit  de la nova col·lecció de Yerse.

BARCELONAColar-se al backstage d'una desfilada quasi sempre té recompensa. Vius moments íntims que concentren tones d'emocions. Com quan el dissenyador Arturo Martínez es desfoga al coll de la seva mare. "Són llàgrimes d'alegria", diu ella amb els ulls inundats mentre els que els envolten criden i s'abracen. Al backstage de Martinez Lierah, un duet de creadors formats a Barcelona i instal·lats a París, hi ha bones vibracions. És la seva segona desfilada al 080 Barcelona Fashion i diuen que, si poden, repetiran. El que no sabien en aquells moments era que un parell d'hores més tard el jurat internacional els declararia guanyadors de la desena edició del 080. Els 20.000 euros del premi els "permetran continuar". Així ho van fer saber a la concurrència que els aclamava sota les carpes habilitades al davant del Palau de Pedralbes.

"Un marc perfecte", puntualitza el dissenyador Juan Pedro López. "Barcelona no és París, però tenim llocs espectaculars que vesteixen molt. En cada edició el 080 se supera". És una plataforma "necessària", afirma, tot i reconèixer que hi ha coses "millorables" com els business corner , una idea que sobre el paper sembla bona, però que no ha acabat de funcionar. ¿Qui es passeja per les sales fosques del Museu de la Indumentària, ubicat a la segona planta del Palau, si a fora et pots beure una cervesa a l'herba? I si fas l'esforç d'anar-hi, la gran majoria de les taules per fer negocis estan buides. Però al 080 hi regna l'optimisme. Segons fonts oficials, aquesta edició ha batut el rècord d'assistència amb 19.000 assistents, un 43% més que en l'anterior edició, i hi ha vingut més premsa internacional. També es valora positivament la cohabitació de marques independents amb firmes comercials. El camí del mig és el que pot donar ales al 080, i això, al capdavall, és el que interessa: que el motor de la marca Barcelona rutlli.

El torn de The Brandery

Mentre s'apagaven els focus del Palau de Pedralbes amb les desfilades del clúster tèxtil català (Naulover, Escorpion i Cris Zarel), s'encenien els de Fira Barcelona. Ahir va arrencar The Brandery, la fira de moda que tenia la complicada missió de substituir el Bread & Butter. Una missió quasi impossible que ha trobat una escletxa per tirar endavant en èpoques turbulentes: obrir-se al públic general oferint un còctel que mescla moda, art i música. Una fórmula que en el seu moment es va criticar, però que en vista de l'èxit ja s'ha replicat a Madrid amb el festival Soy Cibelino. El nucli The Brandery és el Tradeshow, el saló per a professionals en què exposen fins diumenge un centenar de firmes nacionals i internacionals. Però el més divertit és el Brandtown, la zona per al gran públic. Es fan desfilades de marques comercials (Replay i Superdry) i també s'organitzen concerts. Aquesta nit és el torn de La Mala Rodríguez i demà el de Stand Up Against Heart Crime. La bona salut de The Brandery demostrarà si la moda ha baixat de la passarel·la per quedar-se al carrer.

stats