SOCIETAT
Societat 05/03/2012

Polèmica a Nova York per la publicació d'un rànquing de professors amb noms i cognoms

La llista, difosa pels principals diaris de la ciutat, avalua la qualitat dels mestres després de dues proves externes als alumnes

Ara
2 min
The New York Times, rànquing de mestres

BarcelonaEls mestres de la ciutat de Nova York estan en peu de guerra contra l'alcalde Michael Bloomberg per la publicació als mitjans de comunicació d'un rànquing dels més de 18.000 professors de les escoles públiques. Un jutge ha obligat el govern de la ciutat a fer pública la llista, després d'una batalla legal que s'ha allargat dos anys. Diaris com 'The New York Times' permeten veure la nota del professor a través d'un cercador al seu web. Hi surt el nom i el cognom del mestre, l'escola i la nota que treuen. L'eficàcia dels mestres es classifica de 0 (baix) a 99 (alt), d'acord amb els resultats que han obtingut els estudiants en dues proves externes. El rànquing va des del 2007 al 2010.

Els sindicats de mestres s'han oposat a la mesura perquè troben que el sistema és "poc fiable". "Els èxits creatius no hi són inclosos. Els avenços amb els problemes de conducta no surten a la llum. Els progressos amb els alumnes que no tenen l'anglès com a llengua materna senzillament no compten", es queixa Salvatore Barcia, mestre de cinquè grau. Els defensors del sistema, en canvi, valoren la transparència de l'administració i agraeixen tenir una nova eina per avaluar l'efectivitat dels mestres.

La polèmica pel sistema de qualificació té com a marc el debat sobre la qualitat de l'ensenyament nord-americà, amb el destí de fons específics d'educació que l'estat de Nova York nega a la ciutat com a rerefons i el futur de 33 escoles que l'alcalde Bloomberg vol tancar. Segons el diari 'New York Post', amb l'excepció d'un home, 14 dones han aconseguit la màxima nota de 99%. És la segona ciutat nord-americana que publica un rànquing similar. Los Angeles va prendre una decisió semblant el 2010. Arran de la polèmica, 'The New York Times' ha obert un fòrum perquè els mestres puguin replicar amb arguments la seva nota.

stats