Societat 11/09/2012

El 23,7% dels joves espanyols d'entre 15 i 29 anys ni estudia ni treballa

Espanya és el 5è estat de 33 en nombre de 'ni-ni', segons l'OCDE

Acn
2 min
A l'insti, horari intensiu

MadridEspanya és el cinquè estat, d'un total de 33, amb més 'ni-ni': joves d'entre 15 i 29 anys que ni estudien ni treballen. És una de les xifres més significatives de l'informe 'Panorama de l'educació' que regularment elabora l'OCDE i que ha presentat aquest matí en roda de premsa al ministeri d'Educació.

El 23,7% dels joves espanyols d'entre 15 i 29 anys ni estudia ni treballa. Aquesta xifra supera amb escreix la mitjana dels països de l'OCDE, que se situa entorn del 16%.

Durant la roda de premsa, la secretària d'estat d'Educació, Mercedes Gomendio, ha atribuït el fort increment de 'ni-ni' a la feblesa del sistema educatiu espanyol, i és per això que ha defensat les reformes aplicades pel Partit Popular en aquesta matèria. Una altra dada a destacar de l'informe de l'OCDE és el contrast entre la inversió pública espanyola en educació i el resultat pel que fa a qualitat. I és que tot i invertir un 21 per cent més que la resta de països de la Unió, l'estat espanyol es troba a la cua en termes qualitatius.

En aquest sentit, Espanya destina 10.094 dòlars l'any per alumne a educació pública. Segons l'informe, el finançament del sistema educatiu espanyol és superior al de la resta dels països del nostre entorn en tot els nivells educatius: infantil, primària, secundària i terciària. Així mateix, la secretària d'estat d'Educació ha explicat que el sistema educatiu espanyol podria millorar en els pròxims anys gràcies al fet que l'Estat es troba entre els països amb les taxes de matrícula més elevades en educació infantil.

En aquest sentit, l'informe assegura que fins als dos anys d'edat estan escolaritzats el 26,5 per cent dels nens i nenes espanyols, enfront el 3,3 per cent de la mitjana dels països de l'OCDE i el 3,8 per cent dels països de la Unió Europea. Mercedes Gomendio ha incidit també en la necessitat de reforçar els programes de formació professional i d'altres programes professionals, on l'estat espanyol es troba entre 10 i 15 punts per sota de la mitjana europea i de l'OCDE.

Finalment i segons l'informe, el nivell d'estudis repercuteix en la taxa d'atur, i és superior entre les persones amb un baix nivell d'estudis. D'aquesta manera, la taxa d'atur per a graduats d'ESO o amb estudis inferiors se situa en el 24,7 per cent, mentre que la desocupació entre els universitaris amb FP de grau superior és de menys de la meitat. És per això que Gomendio ha destacat l'aposta del govern espanyol per reformar els programes de formació professional.

stats