Publicitat
Publicitat

Infraestructures

Els empresaris catalans demanen a Foment que executi "urgentment" els nous accessos al Port

Els GTI-4 diu que el bloqueig que està patint el Port de Barcelona posa en risc la consolidació de la ciutat com a porta logística del Sud d'Europa. Demanen que s'actui "en el menor temps possible"

El Grup de Treball d'Infraestructures, més conegut com a GTI-4, que està format per la Cambra de Comerç de Barcelona, el Cercle d'Economia, Foment del Treball i la Fundació RACC, reclama al ministeri de Foment que executi "urgentment" els nous accessos terrestre al Port de Barcelona i els tramiti "en el menor temps possible".

El lobby GTI-4 considera que Foment està donant evasives per ajornar l'execució d'aquesta infraestructura i diu que el retard en l'execució dels accessos terrestre al port dificulta l'activitat portuària i posa en risc la consolidació de Barcelona com a porta logística del Sud d'Europa. El grup considera que es tracta d'un "bloqueig" i per superar-lo diu que donarà suport a "totes les gestions que emprengui l'Autoritat Portuària de Barcelona i la Generalitat de Catalunya". Per als empresaris la capacitat dels actuals accessos terrestres és "manifestament insuficient" per donar sortida a tota l'activitat i flux de mercaderies que genera el port i que augmentarà els anys vinents, amb la qual cosa existeix un "risc palpable" que aquests accessos insuficients generin un "coll d'ampolla".

Els accessos terrestres a la nova terminal de contenidors del Port de Barcelona contemplen 9,7 quilòmetres de xarxa viària i 11,7 de xarxa ferroviària que, en conjunt, necessiten una inversió de 473 milions d'euros.

El GTI-4 denuncia que el projecte constructiu dels nous accessos terrestre havien d'estar fets durant el primer trimestre de 2010 i que, precisament, aquest projecte és qui ha d'establir les bases per a la connexió directa del port amb el Corredor Mediterrani. Per als empresaris, els nous accessos són "vitals" per assegurar les exportacions, que en el primer trimestre de l'any han crescut un 23%.

Més continguts de