Publicitat
Publicitat

El govern espanyol vol reduir el nombre d'assignatures a Batxillerat i ESO

El ministre Wert ha presentat la reforma de l'ensenyament que també preveu avançar a 3r d'ESO la tria cap a la formació professional

El ministre d'Educació, José Ignacio Wert, ha presentat aquest divendres al Consell de Ministres les línies generals de la futura reforma educativa. El Govern preveu reduir el nombre d'assignatures i vies formatives i augmentar les hores de les matèries instrumentals com matemàtiques , llengua i llengües   , tant en Secundària Obligatòria ( ESO ) com en Batxillerat . El ministre Wert ha destacat que aquestes àrees són "la gran deficiència del sistema educatiu espanyol" perquè és aquí on els alumnes de l'Estat mostren uns nivells més baixos en les proves internacionals PISA. El ministre ha destacat que l'objectiu de la reforma és reforçar aquestes matèries en tots els nivell educatius però especialment a secundària i per això, ha dit, s'eliminaran moltes de les matèries optatives que hi ha actualment i que segons ha dit "han demostrat ser poc útils, molt cares i una complicació per al sistema". 

Una altra de les grans novetats de la reforma és que e l Govern vol avançar a tercer de l'ESO l'elecció de " itineraris " mitjançant matèries optatives i " convertir" el quart i últim en un curs de " iniciació" amb dues trajectòries " ben diferenciades ": cap a Batxillerat i cap Formació Professional , segons ha dit el ministre. Wert ha posat èmfasi en que el sistema actual "genera unes taxes molt elevades d'abandonament escolar" i amb aquest canvi es vol invertir aquesta tendència perquè no caldrà esperar fins al final de l'educació secundària per optar per una vessant més professional o més acadèmica en els estudis. "Aquesta elecció s'avançarà com a mínim un any i en alguns casos, fins i tot dos anys", el que vol dir que els alumnes de 3r d'ESO, que tenen 14 anys de mitjana, ja podran triar quina vessant acadèmica volen. 

El ministre també ha avançat que es vol reforçar el sistema d'avaluacions i per això h i haurà avaluacions externes al final de cada etapa , que seran dissenyades pel Govern en els ensenyaments mínims i per les comunitats autònomes en la part restant.

La vicepresidenta del Govern , Soraya Sáenz de Santamaría , ha indicat que la reforma de l'ensenyament com a objectiu millorar la qualitat educativa , acabar amb el fracàs i l'abandonament escolars i augmentar les possibilitats d'ocupació , per el que es buscarà la "complicitat " del sector i l '"acord " de totes les forces polítiques .

Beques i ajuts

Pel que fa a la reforma del sistema de beques, el ministre ha anunciat que a partir d'ara els universitaris amb beca que no aprovin com a mínim la meitat de les assignatures matriculades hauran de tornar l'import íntegre d'aquesta ajuda. "Fins ara , n'hi havia prou amb presentar-se a un terç de les assignatures que s'havien matriculat " , ha indicat el ministre d'Educació , que ha explicat que això canvia perquè en les circumstàncies actuals "és bo que els alumnes corresponguin amb el seu treball a les exigències que suposa per al conjunt dels ciutadans " el sistema de beques .

Pel que fa a les anomenades "beques salari" el ministre ha dit que han mantingut els llindars de renda i patrimoni i han introduït "una m odificació esglaonada en les exigències del rendiment acadèmic" . Aquests canvis són que a partir d'ara es demanarà una n ota mitjana de 5,5 per accedir al primer curs de batxillerat i, p el que fa a la universitat , l'exigència acadèmica es manté en el 5,5 per al primer curs .

Més continguts de