Publicitat
Publicitat

De festa

Gala Imagine, de somnis i d'èxits

Tot és groc i blau. L'ambient és informal però es respira creativitat i poder: inversors, banquers, dissenyadors, enginyers, celebritats de Silicon Valley i directius de Google , Pixar i IDEO . Entre ells localitzo Tom Kelley , el referent de la creativitat universal. Al photocall la gent es fa fotos amb els ulls tancats, i amb guix, i dins d'un núvol, tothom hi escriu el seu somni: ballar amb un calamar gegant, volar en un país sense gravetat, tenir vuit mans... Tot molt americà: si somies, somia en gran. Però vigila en què somies, perquè es pot fer realitat.

Sóc a a la sala Public Works de San Francisco , on se celebra la gala final d' Imagine , una iniciativa catalana sortida de la ment imparable de Xavier Verdaguer , que ha seleccionat dotze joves talents del nostre país i se'ls ha emportat a San Francisco durant tres setmanes per desenvolupar quatre projectes trencadors, quatre idees de futur. A la sala, abans de començar l'acte, hi ha una hora programada per al networking , l'activitat preferida dels ianquis: "Tu qui ets? D'on véns? Què fas? Espera, que decideixo si m'interesses mentre et col·loco la meva targeta de visita, per si de cas". El porten a les venes, l'esperit negociador i emprenedor. En trenta segons es venen com la Coca-cola. Mentrestant, fan passar avall tapes i beuen cervesa catalana: de Barcelona a San Francisco, importades especialment per a l'ocasió.

De fet, aquest és un dels objectius d'Imagine, enfortir la relació San Francisco-Barcelona i traficar amb el talent i el potencial de les dues ciutats. Amb l'estómac ple, la gent agafa lloc i l'escenari s'omple. En el termini de dues hores s'hauran presentat quatre idees revolucionàries de joves catalans: el futur de la publicitat, a la mida del consumidor; la futura experiència de comprar, sense cues, ni piles de roba, ni venedores impertinents; un projecte de roba intel·ligent que permetrà canviar els Orfidals per coixins, i una nova manera de moure's per la ciutat que farà possible flotar. Tecnologia punta, creativitat esclatant: els inversors apunten aplicats.

Titulars de manual

Amb les exposicions fetes, els aplaudiments sonen convincents. Les idees catalanes han agradat. Felicitacions i cops a l'espatlla en lloc de petons. I un grapat de frases positives i de manual capaces de convertir en emprenedora la ment menys inquieta i curiosa: és la felicitat la que porta a l'èxit, no al revés; una idea sense execució és una idea morta; el fracàs és inspirador; és millor ser el primer que el millor; pensa que ets millor del que en realitat ets; fake it till you make it (fingeix fins que ho aconsegueixis). Titulars que tanquen la part oficial de la cita i que donen pas al moment més festiu de la nit.

Amb un ordinador, una pantalla, un guant interactiu, una càmera Kinect i la sala sencera com a pantalla on projectar, el col·lectiu Sexyvisuals demana pas. Són un grup de cinc joves catalans que, quan surten de treballar de Google, Pixar, Lucas Film , Apple i Innovalley , es troben per seguir creant i generar visuals espectaculars en temps real. Aquest és l'esperit emprenedor de San Francisco, basat en el no n'hi ha mai prou i en somiar en gran. Que per això se'n diu somiar.

Més continguts de