Publicitat
Publicitat

Gas Natural carrega contra l'Ajuntament per l'informe sobre la macroavaria del Poblenou

L'Ajuntament de Barcelona ha culpat Gas Natural del greu incident del febrer i ha demanat que les companyies facin un descompte a la factura del mes de setembre als afectats, si encara no ho han fet

L'Ajuntament de Barcelona ha tancat l'expedient informatiu obert al febrer per l'avaria del Poblenou que va deixar sense servei de gas a un total de 4.100 habitatges durant una setmana assegurant que "una intervenció sobre la canonada de gas per arreglar una avaria, deixant-la en un estat de solució provisional, ha pogut crear esforços sobre la canonada d'aigua, produint la ruptura d'aquesta i la posterior entrada d'aigua a la canonada de gas, atès que es trobava en fase de reparació provisional". Al seu torn, la companyia subministradora ha emès un comunicat en què "rebutja" aquestes conclusions i denuncia que l'Ajuntament es consideri "incompetent per resoldre sobre l'incident pero en canvi emeti el seu judici de valor".

El consistori arriba a aquesta conclusió després que, analitzada la informació aportada de les companyies Gas Natural, Agbar i Endesa, l'expedient municipal descarta altres factors i apunta les que les possibles responsabilitats que puguin derivar-se de l'incident correspondrien a les companyies subministradores implicades i que estaven treballant aquell dia sobre la vorera afectada en un inici: Gas Natural i Endesa, i que Agbar intervé arran de la trencada de la seva canonada. A l'informe, l'Ajuntament sol·licita que "en exercici del dret de defensa dels interessos dels ciutadans de Barcelona, les companyies facin un descompte en la factura del mes de setembre als clients/abonats afectats, d'acord i com a mínim amb l'establert a la normativa d'aplicació", si encara no s'ha produït. L'Ajuntament ha descartat qualsevol sanció perquè "no tenim potestat" i ha derivat aquesta responsabilitat a la direcció general d'Energia, Mines i Seguretat Industrial de la Generalitat, que depèn de la conselleria d'Empresa i Ocupació.

Gas Natural, en un comunicat emès aquesta tarda, assegura que aquestes conclusions són "injustes" i "mancades de rigor" i reitera que en el punt d'origen de la incidència la companyia "no va fer cap actuació amb maquinària" i que la reparació que va fer, "després de ser avisada per una altra companyia" [Endesa], "en cap moment va implicar la realització de treballs en camp amb el tub d'aigua a la vista". La companyia ha posat en marxa accions legals per defensar-se de les acusacions.


Més continguts de