Societat 11/01/2011

Els germans Adrià obren dos nous locals a Barcelona inspirats en El Bulli

La cocteleria 41º i el bar Tickets obren les seves portes abans que l'emblemàtic restaurant inauguri la seva última temporada

Efe
2 min
Albert Adrià. Foto: EFE

BarcelonaUn dia abans d'inaugurar l'última temporada d'El Bulli, els germans Ferran i Albert Adrià han obert a Barcelona un nou local, la cocteleria 41º. En unes setmanes, acompanyarà al bar Tickets, on oferiran en versió tapa alguns dels plats que els han fet mundialment coneguts des del restaurant El Bulli.

La cocteleria 41º i el bar Tickets estaran situats un al costat de l'altre al Paral·lel. "Estaran connectats per oferir una fira gastronòmica en què d'una banda es crearà un diàleg entre el còctel i els snacks i de l'altra s'oferiran aquestes tapes de cuina creativa", ha explicat Albert Adrià a l'agència Efe.

Segons el xef, serà un espai de "tapes informal", perquè els germans no volen convertir-lo en un restaurant gran que perdi personalitat.

A Tickets els cuiners estaran a la vista i l'interior del local estarà distribuït com una fira de poble amb diverses barres cadascuna amb una proposta pròpia.

La idea és que el client pagui al voltant de 50 o 60 euros. A la carta figuraran plats com salsa de tomàquet al morter amb escorces de porc, talos del País Basc amb xistorra, coques asturianes, llardons inspirats en el Mantecas de Cadis o el famós pernil de bou d'El Bulli.

"Volem que els clients ens guiïn en el camí a seguir. Els oferirem diverses propostes per a menjar des mariscades fins montaditos com si fos un sushi a l'espanyola i amb una proposta de postres interessant en un projecte pensat a mig termini", ha dit Adrià .

També ha destacat que el Tickets serà un bar i que es podrà veure en unes grans pantalles quan juguin el Reial Madrid o el Barcelona.

El xef ha utilitzat el símil dels ingredients de la coctelera per definir un projecte en què es barrejarà la trajectòria d'ambdós germans tant a El Bulli com a l'Inòpia.

"Barrejar, agitar a veure què ens surt, en la qual el punt de partida i el punt final serà el producte, però amb un gest de complicitat a la nostra pròpia personalitat", ha conclòs.

stats