La xarxa de bus torna a canviar: guia per no perdre's el primer dia
L'entrada en funcionament dels nous traçats comporta l'eliminació de quatre línies convencionals: la 14, la 58, la 64 i la 73
BarcelonaA partir d'aquest dilluns, els barcelonins que agafin l'autobús es trobaran amb canvis a les línies convencionals. Es tracta de la quarta fase de la nova xarxa de bus, que incorpora tres noves línies (la H4, la V11 i la V13) i n'elimina –o en substitueix– quatre (la 14, la 58, la 64 i la 73).
Amb aquesta nova fase s'arribarà a les 16 línies d'autobusos i s'assolirà el 57% del desplegament total del projecte. Els canvis en el nou traçat són els següents:
H4: Zona Universitària - Bon Pastor
És una de les línies noves que s'incorpora a la xarxa de bus. En el seu sector central transcorrerà per avinguda d'Esplugues, passeig de la Bonanova, passeig de la Vall d'Hebron i passeig de Valldaura.
- Substituirà el recorregut de la línia 73, que desapareix.
- Modifica la línia 22 (Pl. Catalunya - Av. Esplugues), que mantindrà el seu recorregut entre la plaça de Catalunya i la plaça Kennedy. La resta del traçat, al sector de Sant Gervasi i Pedralbes, quedarà cobert per la H4.
- Tindrà intercanvis amb: V3, V7, V11, V13, V15, V21, V27, metro i FGC.
V11: Estació Marítima - Bonanova
És l'eix vertical que, en sentit ascendent i des de la part baixa del Paral·lel, seguirà tota la ronda de Sant Pau i gran part d'Urgell, per passar després a pujar per Santaló i Ganduxer. En sentit descendent seguirà Mandri, Villarroel i Viladomat per tornar al Paral·lel i el terminal del Moll de Barcelona (WTC).
- Substituirà el recorregut de la línia 14, que desapareix.
- Modifica la línia 20 (Estació Marítima - Pl. Congrés). Per evitar el solapament amb la V11 passarà a tenir l'origen i el final al carrer de Viladomat, tocant a l'avinguda de Roma.
- Tindrà intercanvis amb: D20, H4, H6, H8, H10, H12, H14, H16, metro, FGC i Funicular de Montjuïc.
V13: Drassanes - Avinguda Tibidabo
És l'eix que combina el recorregut per la Rambla (en tots dos sentits) i el d'Aribau-Muntaner (pujada i baixada).
- Substitueix les línies 14, 58 i 64, que desapareixen.
- Tindrà intercanvis amb: D20, H4, H6, H8, H10, H12, H14, H16, V15, metro, Rodalies i FGC.
Altres canvis a la xarxa de bus
Línia 60 (Pl. Glòries - Zona Universitària): deixarà de fer el recorregut per la Gran Via, que se solapa amb la H12, i tindrà l'origen i el final a l'entorn de la rambla Prim. Es traslladarà l'altra terminal de Zona Universitària a l'avinguda Esplugues i es rectificarà el recorregut a la zona de La Maquinista; també se'n millorarà la freqüència perquè circuli a 11 minuts en hora punta els dies feiners i en 15 les hores vall.
Línia 92 (Passeig Marítim - Gràcia): es modificarà parcialment el recorregut perquè tingui l'origen i final a l'entorn de la plaça Kennedy, en lloc de la plaça Gal·la Placídia. D'aquesta manera serà possible fer la connexió entre el Carmel i Sarrià amb un sol intercanvi, amb la H4. El trajecte per avinguda de Vallcarca i Príncep d'Astúries fins a Gal·la Placídia queda cobert per la V17.
Línia 33 (Zona Universitària - Verneda): es desplaçarà uns metres la parada terminal de Zona Universitària.