Publicitat
Publicitat

El port lidera la demanda per explotar el trànsit de mercaderies

La campanya a favor del tercer rail l'ha liderat des de fa mesos el port de Tarragona. El seu president, Josep Andreu, té clar que la via ferroviària "multiplicaria la competitivitat, perquè és la millor opció de transport cap a Europa". Aquest argument va quedar demostrat pels resultats del 2011 del port de Barcelona, on el trànsit de contenidors va créixer en un 43%, gràcies sobretot a la connexió ferroviària amb França, que tenen des de l'any passat. Un exemple concret de com pot influir el tercer rail en els plans de les empreses del sector és el de DP World, el quart operador mundial en trànsit marítim de contenidors, amb seu central a Dubai. Són a Tarragona des del 2008, però el seu gerent, Òscar Rodríguez, reconeix que "la construcció del tercer rail condicionarà molt el nostre desenvolupament aquí". L'altra gran oportunitat que obriria la via ferroviària són les mercaderies asiàtiques. Actualment, la gran majoria de les que es destinen al centre d'Europa vénen pel Mediterrani, passen pel davant de la costa espanyola i van a descarregar en ports del nord d'Europa, com Rotterdam i Hamburg. Triguen tres dies més, però allà troben els sistemes de transport que necessiten. Segons Andreu, aquest volum de trànsit "deixaria grans beneficis al territori, com l'activitat logística o la transformació d'algunes d'aquestes mercaderies".

Més continguts de