Societat 30/10/2015

El mapa de tots els radars per tram de Catalunya

Objectiu: caçar els conductors que frenen per evitar la foto. Comença a funcionar en proves el de la ronda de Dalt de Barcelona

Auri Garcia Morera
2 min

BarcelonaEls radars convencionals, que mesuren la velocitat en un punt concret, estan deixant pas als radars per tram, que calculen la velocitat mitjana durant tot un tram i no es poden burlar frenant en un moment puntual. A la xarxa viària catalana ja hi ha onze radars d'aquest tipus que multen els vehicles que superen la velocitat màxima, i aquest divendres comença funcionar en proves un nou radar per tram a la ronda de Dalt de Barcelona.

Onze radars a set trams diferents

Aquests són els radars per tram que ja multen els conductors a la xarxa viària catalana:

  • Túnel de Viella, en els dos sentits
  • N-340, entre Amposta i Sant Carles de la Ràpita, en els dos sentits
  • C-65, entre Cassà de la Selva i Llagostera, en sentit Llagostera
  • C-58, entre Sabadell i Badia del Vallès, en sentit Barcelona
  • AP-7, entre Ulldecona i Amposta, en sentit Tarragona
  • N-II, entre Fornells de la Selva i Quart, en els dos sentits
  • N-II, en el terme municipal de Girona, en els dos sentits

Més de 2.000 multes en un mes i mig a Girona

Els radars per tram instal·lats a la variant de la N-II a Girona van posar 2.084 multes en el primer mes i mig. Al tram situat entre Fornells de la Selva i Quart van enxampar 281 conductors que circulaven per sobre dels 100 km/h permesos. Al tram dels túnels de la Vall de Sant Daniel, al terme municipal de Girona, hi van enxampar 1.803 vehicles circulant per sobre dels 80 km/h permesos.

Comencen les proves a la ronda de Dalt

Aquest divendres, 30 d'octubre, comença a funcionar en proves el radar per tram de la ronda de Dalt de Barcelona que es va anunciar l'any 2013. El radar està instal·lat en un tram de tres quilòmetres entre la plaça Karl Marx i el nus de la Trinitat, en sentit Trinitat, on la velocitat màxima és de 60 km/h. Segons l'Ajuntament de Barcelona, aquest tram té un 25% més d’accidents per quilòmetre que la resta de la ronda de Dalt en sentit Trinitat. De moment, el radar detectarà els vehicles que superin la velocitat permesa però no els multarà. Sí que ho seguiran fent els dos radars fixos que hi ha al mateix tram.

Desplegament de dotze radars a sis trams nous

Segons va explicar a l'ARA la directora del Servei Català de Trànsit, està previst desplegar dotze radars a sis trams nous en els pròxims mesos:

  • A-7 a Tarragona
  • C-16 a Berga
  • Túnel de Vallvidrera (C-16)
  • N-II a la Jonquera
  • C-14 a Lleida
  • C-66 a Rupià i Bordils

Com funciona un radar per tram?

A diferència d'un radar clàssic, que mesura la velocitat del vehicle en un punt concret, el radar per tram incorpora càmeres de lectura de matrícules al començament i al final del tram, cosa que permet calcular la velocitat mitjana a la qual ha circulat el vehicle durant tot el tram. Això impedeix circular per sobre de la velocitat permesa, frenar en el punt on està instal·lat el radar i tornar a accelerar a continuació.

Radars per tram
stats