Societat 29/07/2011

"La meva direcció s'ha de complementar amb un gerent"

Oficial Oriol Pérez va ser confirmat ahir nou director de L'Auditori, tal com havia avançat l'ARA Presentació al setembre El nou director serà presentat per la conselleria i la regidoria de Cultura, amb les quals elaborarà el contracte programa per als pròxims quatre anys

Marta Porter
2 min
Pérez Treviño, ahir, després de ser designat director de L'Auditori.

Per què es va presentar al concurs públic per dirigir L'Auditori?

Per mi era un repte, una oportunitat. Vaig dir-me que si era director d'un festival com el de Torroella -que la Generalitat va declarar estratègic, cosa que vol dir que fem bona feina- i tenia una bona visió del panorama general musical del país des de la Xarxa de Músiques, podia donar un pas més. I ja conec la casa perquè coordino el Centre Robert Gerhard.

Quines són les línies mestres que vol donar a L'Auditori?

Les línies estratègiques les elaborarem conjuntament amb la Generalitat i l'Ajuntament, i les consensuarem al setembre. És un treball conjunt i no em correspon a mi sol establir-les. El conseller aquest matí m'ha formulat una doble pregunta: si assumeixo el projecte presentat i si accepto fer un contracte programa conjunt amb les administracions. En el meu projecte exposo que la direcció de continguts, artística, ha d'estar complementada amb una persona que porti la gestió del continent, és a dir la gerencial.

Això canvia la figura que hi havia fins ara.

L'Auditori ha de seguir el model d'Europa i fer com els grans equipaments, avançar cap a una doble figura de director artístic i gerència. Això ja passa a casa nostra, al Liceu hi ha el binomi Joan Francesc Marco -Joan Matabosch, el mateix que al Tetare Lliure, al Teatre Nacional i al Mercat de les Flors. Els continguts artístics són els que justifiquen l'existència de L'Auditori.

Una de les demandes de les administracions és la internacionalització.

L'Auditori forma part de l'ECHO (European Concert Hall Organization), una associació que uneix alguns dels principals auditoris d'Europa, això vol dir que ha de ser capaç de contribuir-hi musicalment, situant-se al mapa amb continguts de nivell internacional.

I respecte a l'OBC?

Comptar amb Pablo González com a director de l'OBC és un dels privilegis més grans. Té una carrera internacional important, col·labora amb la London Symphony Orchestra i acaba de guanyar l'International Music Awards pel seu CD de Robert Schumann. El Pablo té molt a donar a l'OBC i nosaltres li hem de donar les eines perquè l'engrandeixi. I, evidentment, l'OBC juga un paper central, és l'epicentre de L'Auditori.

stats