Publicitat
Publicitat

BARCELONA BRIDAL WEEK

Rosa Clará obre la passarel·la Gaudí Núvia vestint de blanc el model androgin Andrej Pejic

El negoci del "sí, vull"

La Barcelona Bridal Week va arrencar ahir amb el cartell de "complet" gràcies a la presència de 230 marques estatals i estrangeres. La setmana estarà plena de desfilades amb les últimes propostes per a núvies.

Veure el model serbobosnià Andrej Pejic vestit de núvia ha sigut el gran reclam (i encert) de Rosa Clará, la firma encarregada d'inaugurar ahir les desfilades de la passarel·la Gaudí Núvia, dins de la 22a edició de la Barcelona Bridal Week. Alt, prim, inquietant i tenyit de ros, Pejic ha complert el seu paper de núvia blanca i radiant a la perfecció. Com quan posa amb llenceria femenina. Sí, parlem de moda. És a dir, de show i també de business . I si hi ha un sector que ara mateix aguanta el tipus sense despentinar-se és el nupcial, encara que baixi el nombre de casaments, que les parelles s'estrenyin el cinturó a l'hora de fer celebracions i que Catalunya sigui la part de l'Estat espanyol on surt més car dir "sí, vull".

Les dades de casaments de l'Instituto Nacional de Estadística (INE), però, no desinflen les de l'Institut Espanyol de Comerç Exterior (Icex): Espanya és el segon exportador mundial de moda nupcial (darrere de la Xina) i hi ha 700 empreses especialitzades que donen feina a unes 13.000 persones. Catalunya és el motor d'un sector que el 2010 va exportar vestits de núvia per valor de 140 milions (el 45% del total espanyol) i que, després de consolidar-se a Amèrica Llatina i Europa de l'Est, està entrant amb força al Pròxim Orient, el paradís dels petrodòlars i els casaments. La passarel·la que ahir va obrir Rosa Clará la tancarà divendres Pronovias amb una desfilada al MNAC. Entremig, Barcelona haurà estat testimoni de les propostes nupcials per al 2013 de Raimón Bundó, Yolan Cris, Fuentecapala, Jesús Peiró, Victorio & Lucchino i Patricia Avedaño, entre d'altres.

De moment, ja sabem que les núvies que es decantin per Clará es trobaran l'any que ve amb vestits color pastel, organzes brodades i moltes línies rectes. Més sobrietat que de costum, la crisi hi obliga. Sigui com sigui, la felicitat es llegeix a la cara del Saló Internacional Noviaespaña, l'altra iniciativa que s'aixopluga sota la Barcelona Bridal Week i que també se celebra al pavelló 8 de Fira Barcelona. En aquesta edició han hagut de penjat el cartell de "complet" al saló, que comptarà amb 230 marques, la meitat estrangeres. Un rècord de participació que mostra la bona salut que viu la moda nupcial en temps convulsos.

Més continguts de