Publicitat
Publicitat

080 i The Brandery coincideixen a la setmana de la moda

La passarel·la de moda, oberta al públic

Barcelona torna a ser epicentre de la moda, amb la presentació de les col·leccions primavera-estiu 2012 dels dissenyadors independents al 080 i de l'últim en moda urbana a The Brandery.

Les col·leccions de primav era i estiu dels dissenyadors independents i de les marques de moda urbana desfilen d'avui i fins divendres més a prop del públic. The Brandery obre per primera vegada les portes al sector no professional, amb un intens programa d'activitats interdisciplinàries que tenen la música com a principal protagonista. El 080 Barcelona Fashion s'apropa físicament a la ciutat, després d'establir el quarter general a l'edifici històric de la Universitat de Barcelona, i com a novetat inclou la desfilada de marques consolidades com TCN i Mango. Són alguns dels canvis que afronten les dues plataformes de moda amb l'objectiu de consolidar Barcelona com a referència a nivell internacional: 080 i The Brandery coincideixen en dates i, a més, han coordinat el calendari de desfilades, entre d'altres. L'objectiu és que "a Barcelona hi passi tota la moda durant una setmana", com explicava el nou director de The Brandery, Miquel Serrano. També ho apunten les dades que es coneixen del Pla de la Moda 2011-2015, que encara no s'ha presentat. La Generalitat ha revelat alguna de les claus del pla, com la coordinació estreta entre Generalitat, Ajuntament de Barcelona, Cambra de Comerç i Fira de Barcelona, o la participació del sector privat per impulsar el disseny, la indústria i la producció.

Independents o no

"Estem molt contents de poder-hi participar -segons fonts internes de Mango-. És la nostra ciutat d'origen i donar suport a la moda de Barcelona ens omple de satisfacció". La marca catalana presentarà dijous Light Night, una col·lecció fresca, lleugera i amb tons brillants per a l'hivern 2011. I ahir va ser la tarda de TCN, que va exhibir un repertori de banyadors i biquinis per a l'estiu 2012 al paranimf de la Universitat de Barcelona.

Els dissenyadors independents afronten la situació amb resignació. Per a Míriam Ponsa, que avui presenta la col·lecció Festa Major - inspirada en els gegants i els castellers-, és possible crear una setmana de la moda en què convisqui tot el sector, pe rò matisa que "s'ha de diferenciar bé". Ni els clients, ni la forma de comunicar, ni el valor afegit de la moda independent s'assemblen als de la prontomoda . "El pastís és molt gran i ens el podem repartir -reconeix Ponsa-: a la setmana de la moda hi hem de ser tots, però s'ha de fer d'una altra manera, perquè la passarel·la de dissenyadors independents ha costat molt d'arrancar i s'ha de protegir". Josep Abril, que desfilarà després de Ponsa, també insisteix que poden estar "junts, però per separat" i reitera l'encert de la ubicació d'aquest 080, que apropa la moda, sovint considerada frívola i superficial, a la sede sapientia.

Altres dissenyadors que retornen a la 080 o s'hi estrenen no són tan explícits. Juan Pedro López -un dels "fills pròdigs" que desfilarà dijous- fa deu anys que es dedica a la moda; va presentar col·leccions a l'antiga Gaudí i, després d'anys a París, torna per donar a conèixer el seu treball i promocionar la seva botiga. Reconeix que "sobta trobar-te a la passarel·la amb aquestes marques", tot i que recorda que ja n'havia compartit alguna amb TCN, a l'època de la Gaudí. Toni Francesc, habitual a Nova York i Mèxic, s'estrenarà dijous a Barcelona. "Les marques, els dissenyadors i els empresaris han de fer créixer Barcelona com a ciutat de la moda i el disseny; s'ha de potenciar aquesta marca, la ciutat s'ho mereix", reflexiona el dissenyador.

Festa urbana

The Brandery -més avesat al contacte directe amb el públic i la ciutat- ha optat per obrir portes al sector no professional, com a resposta a una petició de les marques. "Les marques demanaven des de feia temps un espai on interactuar amb el seu públic, on mostrar els seus valors i atributs", reiterava Miquel Serrano, director del saló de moda urbana.

Aquest nou espai té nom, Brandtown, i vol aglutinar els elements que converteixen la ciutat en un hot spot imprescindible per als seguidors de la moda, que podran accedir al recinte de la fira cada dia a partir de les 15 h.

Propostes empresarials com l'Speed Dating -en què està prevista la participació de grups de compra internacionals com els italians Coin i els nacionals El Corte Inglés-, els estands de les prop de cent cinquanta marques que participen al saló i la passarel·la seran les protagonistes durant el matí. Per l'estructura circular de la passarel·la hi desfilaran marques com Amy Gee, Superdry, Esprit o Custo Line, entre d'altres, i dissenys de marques de renom internacional com Vivienne Westwood, Stella McCartney, Alberta Ferretti, Moschino, Bluemarine o Iceberg (la desfilada de clausura tindrà lloc divendres a la tarda).

La interdisciplinarietat marca la cinquena edició de The Brandery, en què la música serà la cirereta del pastís. Els concerts, programats en col·laboració amb Advanced Music, la productora del Festival Sónar, porten a Barcelona noms destacats del panorama musical com els novaiorquesos Hercules & Love Affair, que pujaran avui a l'escenari del saló a presentar el seu segon treball, Blue Songs (2011). Dijous ho faran Nouvelle Vague, amb una proposta musical que revisa els clàssics de l' indie pop i el punk. Per a l'última nit, l'estrella convidada és Ladytron: abans que al setembre surti a la venda el seu nou treball, Gravity the Seducer , la cantant podria avançar alguns dels temes, més melòdics i abstractes que fins ara.

Més continguts de