Publicitat
Publicitat

#novullpagar desafia les concessionàries i el Govern i promou avui un boicot multitudinari als peatges

Interior no activarà cap pla especial però adverteix que multarà amb 100 euros si les concessionàries tramiten la denúncia

La campanya ciutadana #novullpagar desafia aquest dimarts les concessionàries d'autopistes i, de retruc, la Generalitat amb un boicot multitudinari a les dotze del migdia als peatges coincidint amb la tornada del pont del Primer de Maig.

Les protestes s'han programat als peatges de Vilassar, Martorell, Mollet, Manresa, Girona sud, Figueres sud, l'Hospitalet de l'Infant, túnels del Garraf, Amposta-Deltebre, Ulldecona-Vinaròs, Terrassa-Les Fonts, Reus i túnels de Vallvidrera (Catalunya), i Algemesí, Sagunt-València i Castelló (País Valencià).

El conseller d'Interior, Felip Puig, va assegurar aquest dilluns que no hi ha cap dispositiu especial per controlar la insubmissió i que no hi enviarà els Mossos.

La insubmissió als peatges va començar el 29 de març, quan un conductor, Josep Casadellà, va penjar a la xarxa un vídeo –el que il·lustra aquesta notícia– en què es veia com es negava a pagar a l'AP-7. La gota que havia fet vessar el got de la seva paciència era l'anunci d'allargament de concessió de les autopistes de Catalunya –les més rendibles, juntament amb les del País Valencià– davant el rescat de les de Madrid.

L'efecte crida ha fet que, en els últims dies, centenars de persones hagin seguit les passes de Casadellà. El degoteig de casos va portar la concessionària Abertis a demanar al Govern que prengués mesures. La companyia xifra en 100 el nombre de persones que, de mitjana, passen diàriament per un peatge sense pagar.

En la primera valoració, el portaveu del Govern, Francesc Homs, va reconèixer que se sentia "proper" a la revolta perquè era un "reflex de l'estat d'ànim d'una part significativa de la població", però va matisar que es defensaria el "principi de legalitat". Dissabte, el Govern va anunciar que sancionaria amb 100 euros els conductors insubmisos. Homs assegurava ahir que no hi ha hagut "cap contradicció" en la manera d'actuar, perquè continuen sentint-se "propers a l'estat d'ànim" de la ciutadania, però recordava que "el Govern ha de fer complir la llei".

El Reglament General de Circulació estableix, en l'article 153, que els conductors han de fer cas dels senyals de restricció de pas, que, en el cas dels peatges, s'il·lustren amb el senyal R-200. Serà l'empresa concessionària la que haurà de formalitzar la denúncia després de recollir la matrícula del vehicle infractor. Les sancions podran aplicar-se a tots els casos recents si la concessionària presenta la denúncia. El Servei Català de Trànsit tramitarà la multa.

Podeu llegir la notícia sencera a l'ARA PREMIUM.

  • Per què hi ha dubtes?
  • Com actuarà la policia?
  • S'estan buscant solucions?

Etiquetes

Més continguts de