Publicitat
Publicitat

La corporació va escollir una empresa dirigida pel fill d'Oliart

El president de RTVE dimiteix després d'una adjudicació polèmica

Alberto Oliart va anunciar ahir la seva dimissió com a president de la Corporació RTVE al·legant motius personals. La decisió, però, arriba després d'una adjudicació a una empresa dirigida per Pablo Oliart.

Fa tres setmanes, el consell d'administració de RTVE va decidir no renovar el contracte amb Overon -del grup Mediapro- per a la producció tècnica de La mañana de La 1 . Només set dies més tard, es va adjudicar el contracte a Telefónica Broadcast Services (TBS), empresa dirigida per Pablo Oliart, el fill del president de RTVE.

Dimarts, El confidencial digital va difondre aquesta adjudicació, i ahir diversos diaris se'n van fer ressò anticipant la probable dimissió del president de RTVE. Alberto Oliart, però, va assegurar ahir que la decisió de dimitir respon a "motius personals" i que ha estat "madurada des de fa temps", segons va informar RTVE en un comunicat. Durant la reunió del consell d'administració, va detallar que es tractava de motius familiars i de salut, i va afegir que les notícies sobre l'adjudicació "no hi tenen res a veure".

L'explicació de RTVE

Segons fonts de RTVE, davant la manca de recursos propis per cobrir la feina que desenvolupava Overon a La mañana de La 1 , "es va convocar un procés de licitació a què es van convidar les sis empreses del sector que ofereixen aquests serveis". D'aquestes sis, dues hi van renunciar al·legant que no tenen prou capacitat, dues es van unir i l'empresa resultant va desistir de presentar-s'hi, i les altres dues eren Overon i TBS, que va presentar l'oferta més econòmica, de poc més d'un milió d'euros. En no arribar als dos milions, l'adjudicació es va fer sense haver de passar pel consell.

Segons van publicar diferents mitjans, alguns consellers estaven contrariats per aquesta qüestió, i manifestaven que "encara que es pugui fer legalment, per estètica hauria d'haver passat pel consell". En la reunió d'ahir li van demanar explicacions a Oliart. Aquest no és el primer cop que el president de RTVE i el consell divergeixen. Fa mesos, el consell va impedir que RTVE revengués el mundial de motociclisme a Telecinco, mesura que havia estat impulsada per Oliart.

Més continguts de