24/03/2016

La principal hipòtesi dels Mossos és que el conductor es va adormir

2 min
Imatge de l’autocar accidentat diumenge passat a l’AP-7, al terme de Freginals, que va causar 13 víctimes mortals.

BarcelonaEl comissari Miquel Esquius, cap de Mobilitat dels Mossos d’Esquadra, va dir ahir que “la hipòtesi que pren força” sobre les causes de l’accident de Freginals és que el conductor de l’autocar es va adormir. Fins ara els Mossos no havien explicat oficialment les possibles causes de l’accident en què van morir tretze estudiants d’Erasmus quan tornaven de les Falles de València.

Segons l’ACN, Esquius també va explicar que aquesta hipòtesi encara no es pot donar per segura perquè volen examinar tots els factors que van poder influir en la tragèdia. Una altra possibilitat seria que el conductor s’hagués “despistat”, tot i que la veuen menys probable. Als Mossos no els consta que l’home, que fins ara no ha declarat i que està ingressat en estat crític, hagi reconegut en cap moment que s’havia adormit, tot i que algun mitjà ho havia publicat.

Xoc sèptic

Ningú, ni els agents, ni la família, ni l’advocat, ni els metges que el van atendre o el conductor mateix, va intuir que el conductor patiria un xoc sèptic -una infecció que s’escampa per tot el cos a través de la sang- a causa de la contusió pulmonar que s’havia fet en l’accident. L’havien atès a peu de carretera i allà mateix s’havia arribat a la conclusió que no calia enviar-lo a l’hospital. De fet, a la carretera els Mossos li van fer les proves d’alcoholèmia i drogues -que van sortir negatives- i es va revisar el tacògraf, que indica que no havia conduït més estona seguida del que és permès.

Esquius també va explicar ahir que cap de les tretze estudiants mortes en la tragèdia duia el cinturó de seguretat posat -tot i que és obligatori- quan hi va haver l’accident, diumenge a la matinada. Amb tot, la presidenta del Servei Català de Trànsit (SCT), Eugenia Doménech, diu que no es pot “especular” sobre què hauria passat si l’haguessin dut perquè la topada va ser “d’una gran violència”. Quan hi va haver l’accident, cap a les sis del matí, la majoria dels 61 estudiants que anaven a l’autocar dormien.

La conselleria de Justícia va confirmar ahir que s’havia acabat la identificació definitiva de les set italianes, dues alemanyes, una romanesa, una francesa, una uzbeka i una austríaca que van morir en l’accident, totes d’entre 19 i 25 anys. Ahir mateix ja s’havien lliurat els cossos a les famílies perquè els poguessin repatriar als seus països. Vint persones continuaven ahir ingressades a l’hospital, tres en estat greu i, a banda del conductor, una més en situació crítica.

L’espai de la Universitat de Barcelona dedicat a homenatjar les víctimes de la tragèdia ha rebut aquests dies una resposta massiva. Hi han passat més de 5.000 persones, que han omplert quinze llibres de signatures, segons fonts de la universitat.

stats