Societat 07/05/2012

La quarta avaluació de primària posa a prova el sistema educatiu

A la prova de català, els alumnes de sisè de primària han hagut de respondre preguntes sobre un text de Dickens. L'avaluació completa una sèrie que servirà per tenir una visió general del sistema educatiu català

Ara
2 min
Un total de 59.423 alumnes de tot Catalunya van fer al febrer les proves de 4t d'ESO, com aquests de l'institut La Sedeta.

BarcelonaUn total de 71.545 nens i nenes de sisè de primària (12 anys), de les 2.138 escoles públiques i concertades de Catalunya, se sotmeten aquest dilluns a l'avaluació externa de la Generalitat. Avui és el torn de les proves de català i de matemàtiques.

Els alumnes han hagut de respondre una sèrie de preguntes sobre un text de l'obra de Charles Dickens, 'David Copperfield' i un altre text sobre els castellers. A més, també han hagut de fer una redacció sobre una excursió al bosc i un dictat.

Pel que fa la prova de matemàtiques els estudiants han hagut de respondre 14 preguntes relacionades amb temes de càlcul, geometria i resolució de problemes. D'aquestes preguntes destaquen des de la interpretació d'una sèrie de gràfics sobre el consum diari d'aigua fins a calcular el descompte d'una oferta per l'estada a un hotel.

Els estudiants de les escoles de la Vall d'Aran també s'estan examinant de llengua aranesa.

Demà s'examinaran de les proves de castellà i anglès.

Aquest és el quart any que la Generalitat convoca aquestes proves als alumnes de l'últim curs de primària. Això dóna una perspectiva prou llarga per saber quin és el nivell dels alumnes catalans que es troben a les portes de l'educació secundaria.

La prova, similar a la que fa cada quatre anys l'OCDE, avalua les competències bàsiques (no els coneixements) dels nens catalans que l'any vinent començaran secundària.

Els resultats de l'any passat van suposar una millora respecte de les dues primeres proves, però encara reflectien un 22% de nois que passaven a secundària amb un nivell insuficient de català i castellà. Un 21,8% suspenien en anglès i un 18,5% en matemàtiques. Uns nivells que, tot i millorar, encara estan per sobre del 15% de fracàs escolar que fixa com a màxim la Unió Europea (UE).

Els resultats són confidencials, tot i que el consell escolar i el claustre n'estan informats i s'envia un informe personalitzat de cada alumne a la família. Des de l'any passat, aquest informe es remet també al tutor que el nen tindrà el curs següent a primer d'ESO. Enguany, els centres rebran els resultats a partir de l'11 de juny.

stats