Publicitat
Publicitat

L'EVOLUCIÓ D'UN ESPAI D'INTERCANVIS A INTERNET

Aquest món virtual va guanyar fins a 4,5 milions d'usuaris, però només se n'hi connecten 40.000 Alhora

Qui queda a Second Life?

Fa set anys va néixer aquest món virtual i va acaparar portades. Semblava que aquest era el futur d'internet. Però ha passat el temps i la majoria de la gent es pregunta què se n'ha fet de Second Life.

A Second Life hi queden els convençuts. Després de l'eufòria que va generar l'any 2007, quan ocupava portades de revistes i semblava que qui no hi era no existia tampoc al món real, el boom ha passat. Ara aquest món virtual ha desaparegut de les portades però hi segueixen passant coses, tot i que segurament no tantes.

Quan s'entra a Second Life per primer cop es té la sensació que no hi ha ningú. Tot i existir des de l'any 2003, va ser fa tres anys quan la seva població va créixer de manera espectacular i va passar dels 400.000 als 4 milions i mig d'usuaris. El nombre d'habitants, o avatars, no ha parat de créixer però, com a màxim, hi ha 40.000 persones connectades a la vegada. A més, d'aquests usuaris, només 789.000 s'hi han tornat a connectar en el darrer mes.

Registrar-s'hi és gratuït, per això és molta la gent que ho prova i mai es dona de baixa. César Pablo Córcoles, professor dels estudis d'informàtica, multimèdia i telecomunicacions de la UOC, assegura que "es produeix un efecte rebot, la gent hi inverteix unes hores per saber què és però se'n cansa ràpidament." Córcoles també recorda que quan va haver-hi el boom, els anys 2006 i 2007, "hi havia molt calé movent-se en el mercat, i el 3D és molt llaminer".

Un cop registrats a Second Life, el primer repte és orientar-s'hi. I de fet els experts apunten que aquest és un dels seus màxims problemes. El funcionament és poc intuïtiu. Hi pots volar, teletransportar-te, però els moviments són poc creïbles.

Córcoles apunta a la poca usabilitat del programa. A més, creu que va arribar abans d'hora. "Per un ordinador mitjà d'aquell moment instal·lar-hi Second Life era dolorós", apunta.

Més oci que negoci
El nombre de visitants també varia segons les illes. La revista especialitzada Wire recull que un dia a l'atzar del juny del 2007 el lloc més popular va ser Money Island -un lloc on la moneda en curs en aquest món virtual es regala- amb 136.000 visites, Sexy Beach en va rebre 133.000 i l'illa de Coca-Cola només 27.

Segons el psicòleg Jaume Almenara, i segurament per això, aquells que hi participen tenen un comportament infantil i tenen conductes vetades socialment.

Tot i que com ja hem dit els negocis hi han acabat fent poc forat, sempre n'hi ha hagut i encara en queden. Segons Luis Sotillos, responsable de Nova Tierra, una consultora que gestiona la presència de diverses empreses a Second Life, el que ha passat és que moltes empreses no coneixen el funcionament de Second Life.

"Les empreses van allà on hi ha més gent i va ser un boom mediàtic. No ser-hi era perdre una oportunitat", tal com apunta el nou secretari general d'empresa i ocupació i responsable acadèmic d'e-Learning d'Esade, Enric Colet.

La UB també va endinsar-se a Second Life pensant que els móns virtuals serien el futur. I, tot i valorar l'experiència com un èxit, han vist que l'evolució d'internet ha anat per una altra banda.

Més continguts de