Societat 15/06/2016

Retards de més d'una hora a l'R3 de Rodalies entre Puigcerdà i l'Hospitalet de Llobregat

Renfe atribueix els problemes a una vaga encoberta dels maquinistes

Ara / Acn
2 min
L'estació de Sants de Barcelona, aquest matí

BarcelonaL'R3 de Rodalies entre Puigcerdà i l'Hospitalet de Llobregat acumula aquest dimecres al matí retards de més d'una hora per "conflictivitat laboral", segons fonts de la companyia, Renfe. A més, el primer tren que havia de fer el trajecte entre la capital de la Cerdanya i l'Hospitalet de Llobregat s'ha aturat a Vic, i el segon, amb sortida a 7.29 h de Puigcerdà i arribada a l'Hospitalet a les 10.33 h, no ha arribat a circular i la companyia ha encaminat al proper tren, amb sortida de Puigcerdà, a les 08.50 h.

L'R3, però, no ha estat l'única línia afectada: a l'R2 es produeixen afectacions que poden arribar a causar retards d'uns 20 minuts.

En principi, el sindicat de maquinistes SEMAF havia convocat aturades per diumenge i dimarts passats, i també per demà, dijous. Avui no hi havia cap vaga convocada. Dimarts, durant la tercera jornada d'aturades, es van registrar retards de 30 minuts de mitjana, amb algunes incidències per l'incompliment del 6% dels serveis mínims.

Les reivindicacions dels maquinistes

Els maquinistes protesten per l'"incompliment" de Renfe d'una part dels acords als quals havien arribat sobre el pla d'ocupació de la companyia, un sistema que facilita la sortida dels treballadors de més edat per incorporar-hi joves professionals. SEMAF reclama que els maquinistes que tenen contractes d'interins, en pràctiques i d'obra i servei no hagin de tornar a fer un examen per consolidar els seus llocs de treball en el marc de l'oferta de feina pública recentment oberta per Renfe, ja que ja en fan una en entrar a la companyia.

També protesten per la situació del negoci de mercaderies i per la disminució dels serveis de 'via estreta' heretats de l'extinta Feve. No obstant això, fonts de Renfe assenyalen que l'objectiu últim dels maquinistes amb la vaga és determinar el sistema pel qual s'han d'incorporar a la companyia els nous conductors, cosa que, asseguren, s'ha de fer per mitjà d'un concurs públic, ja que l'empresa és estatal.

stats