Publicitat
Publicitat

TENDÈNCIA RETRO

Esportistes, famosos i sèries de televisió tornen a posar de moda el llacet

El retorn del corbatí

Un petit tros de tela pot dir molt de la persona que el porta. Fins fa poc, lluir corbata de llacet -també coneguda com a corbatí o llacet- estava associat a la formalitat, a l'estil clàssic i, fins i tot, a l'excentricitat. Tant se val que personatges tan diferents com Winston Churchill, Karl Max, Humphrey Bogart o Honoré de Balzac portessin llacet. La trista realitat és que en les últimes dècades del segle XX, el corbatí va perdre prestigi i va quedar relegat a un segon pla. Per què un dels accessoris masculins més clàssics viu ara una segona joventut? La publicitat, els astres de l'esport, les passarel·les de moda, les sèries de televisió i les celebritats que marquen tendència -i no necessàriament ordenat així- l'han tornat a posar a l'ordre del dia.

Que Leo Messi recollís l'última Pilota d'Or amb corbatí pot cridar l'atenció, però entenem que en un acte tan solemne, el jugador argentí volgués anar de vint-i-un botó. Ara bé, quan el seu company d'equip Gerard Piqué també llueix corbatí en l'última campanya d'H.E. by Mango, la cosa canvia. El cervell fa connexions inesperades i llavors et ve al cap l'elegant Chuck Bass, personatge de la sèrie Gossip Girl que ha fet del seu pulcre corbatí de color rosa un objecte de desig. O en Kevin Jonas, el germà gran del grup musical Jonas Brothers, cantant amb camisa oberta i llacet. O en David Beckham... Què està passant?

"És un accessori que veiem que és tendència des de fa temps. La tornada als clàssics ha fet que el corbatí sigui imprescindible en els armaris masculí i femení", explica Ninona Vila, relacions públiques de Mango. Amb això coincideix amb el ballarí Javier G. Arozena, copropietari de la marca Bond&Burlington juntament amb l'arquitecte Adán Yenerich. "Tant el meu soci com jo som de portar corbatí. Com que l'oferta era molt pobra, vam decidir crear la nostra pròpia marca. Volem reivindicar el corbatí, treure-li la connotació que té d'etiqueta i fer-lo un accessori quotidià, com un barret o un mocador", explica. El Javier té més de quinze corbatins i com a mínim se'n posa dos o tres cops a la setmana. "Els utilitzo amb un càrdigan, una jaqueta de punt, amb texans, camises amb estampat liberty ... El secret és descontextualitzar-lo", afegeix. Adora els corbatins, des de sempre, però no l'acaba de convèncer el look de Piqué. "La imatge que dóna no hauria de ser tan clàssica", confessa, tot i que reconeix que aquestes campanyes tan grans ajuden a la visibilitat d'un accessori tant petit. Des de Barcelona, Bond&Burlington confecciona els seus corbatins a mà, amb retalls de diferents tipus de teixits i amb la voluntat de crear peces úniques, divertides, coloristes i informals, tant per a homes com per a dones.

També per a dones

L'actriu Marlene Dietrich va ser pionera a apropiar-se del look masculí i, als anys 60, Yves Saint Laurent va fer un pas de gegant en incorporar l'esmòquing a l'armari femení. De retruc, el llacet va aterrar al coll de les dones, una tendència que ara camina en paral·lel al revival masculí. La model Diane Kruger, l'actriu Chloë Sevigny i la it-girl Alexa Chung són algunes de les celebritats que ja han caigut en la temptació. "D'entrada, els homes són més reticents a portar corbatí. Però a elles els encanta la idea i acaben convencent els seus companys", afirma divertit el Javier, que també culpa d'aquest auge el corrent retrosexual que ens envaeix actualment i que fa que homes d'entre vint i quaranta anys vulguin vestir-se mirant de reüll els anys 50 i 60, un look també estimulat per sèries de culte com Mad Men.

Més continguts de