Publicitat
Publicitat

Els riscos de la geolocalització: "Demà me'n vaig de vacances!"

Emprenyar l'àvia perquè buidi la bústia i evitar que algú intueixi que no hi som, malgrat que conserva la seva utilitat estratègica, és sinònim de mentalitat 1.0. També altres clàssics: instal·lar temporitzadors radiofònics o de llum, convidar una veïna a regar les plantes, no abaixar les persianes i no posar el contestador. L'eclosió de la geocalització (Facebook Places, Four-Square i Gowalla) i la febre del check-in , arrodonit amb un ús excessivament arrauxat i irreflexiu a estones, farceix de moltes pistes comprometedores ("Demà me'n vaig de vacances a Cuba", es piulava ahir en molts perfils de Twitter) les xarxes socials. Sobretot a l'hora d'estiuejar quan tothom sembla desitjós de fer dentetes: publicació del nostre calendari i fotografies en viu del viatge.

Una companyia de seguretat del Regne Unit ha vist en tot plegat una oportunitat de negoci: Precreate Solutions ha llançat un nou servei més aviat de sensibilització amb actualitzacions diàries i pactades amb el client a Facebook i Twitter durant les seves vacances. "Publicar a Facebook fotografies en una platja és com deixar als lladres un anunci a la porta dient quan seràs fora", adverteix Gary Jackson, director de la companyia. El servei aixeca la llebre sobre els lladres de guant blanc amb perfils falsos i l'excés de dades que lliurem i permetrien a qualsevol ubicar-nos com si fossin amics íntims.

Sentit comú

"No té cap sentit informar a tort i dret del teu pelegrinatge pel món, ni acceptar a FourSquare o Gowalla a tots els contactes que t'ho demanin encara que no els coneguis, o compartir els teus check-in si la teva xarxa està construïda sense criteri", comenta Enrique Dans, professor d'IE Business School i expert en els efectes de la tecnologia en les persones. No fa gaire Please Robe Me indexava a la seva pàgina web els missatges de molts usuaris a les xarxes socials en què informaven de la seva localització i els posava en evidència: "Sisplau, robeu-me". "No té cap sentit tornar-se paranoic durant les vacances i no explicar res a les xarxes socials, ja que es tracta d'eines amb què gaudim compartint. L'únic que hem de plantejar-nos és amb qui compartim què. Afegir persones que no coneixem ens posa en perill de manera absurda. Ens equivoquem en creure que més contactes suposen una millor xarxa", afirma Dans. Menys és més.

Més continguts de