Publicitat
Publicitat

CIUTATS

Denuncien falta de llicència

Una sentència obliga a derruir el complex Marina Tarraco abans de tres mesos

El complex d'oci Marina Tarraco haurà d'engegar els tràmits d'enderroc en el termini màxim de tres mesos segons la sentència ferma de Tribunal Supeior de Justícia de Catalunya

Una sentència ferma del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) obliga a l'Ajuntament de Tarragona a iniciar els tràmits de l'enderroc dels sis edificis del complex d'oci Marina Tarraco en el termini màxim de tres mesos, informen fonts judicials. La sentència del TSJC, de data 30 de novembre, ratifica una altra d'anterior que ordenava ensorrar el complex Marina Tarraco en admetre els recursos presentats el 2005 pel constructor Roberto Pérez Alemán per denunciar l'impagament d'algunes obres fetes durant la construcció del complex.

Alemán va demandar tant l'ajuntament com l'empresa propietària, International Marina Tarragona, per haver construït la Marina Tarraco sense la preceptiva llicència, i el jutjat Contenciós Administratiu número 2 de Tarragona li va donar la raó.L'acte d'execució de la sentència, a l'octubre de 2009, va obrir la porta a la possibilitat que una futura modificació urbanística, sense necessitat d'enderroc, pogués ser suficient per legalitzar el complex, però l'última sentència del TSJC, davant la que no caben recursos, en resposta al recurs d'apel·lació presentat pel mateix Roberto Pérez contradiu aquest extrem en considerar que "amb l'entrada en vigor d'una figura de planejament urbanístic res no es legalitza".

Per això, el TSJC ha fixat un termini de tres mesos -que venç el 16 de març que ve- per complir la sentència i, en cas de no fer-ho, adverteix que l'alcalde de Tarragona, Josep Fèlix Ballesteros, pot incórrer en un delicte de desobediència.En aquest sentit, Ballesteros ha afirmat avui que l'ajuntament està disposat a demanar responsabilitats legals als autors d'aquest embull, i ha manifestat que l'equip de govern "lluitarà per salvar el complex", encara que ha obert la porta a reclamacions judicials contra l'expresident de l'Autoritat Portuària Lluís Badia i els dirigents municipals que van aprovar l'operació -l'alcalde era llavors Joan Miquel Nadal-.

Segons Ballesteros, el consistori "està intentant buscar les fórmules legals a través dels equips jurídics municipals per salvar Marina Tarraco. Per això, de moment és precipitat parlar de responsabilitats i indemnitzacions. El que cal és treballar molt i parlar el just".L'alcalde ha reconegut que la sentència els obliga a prendre una decisió "en qüestió de dies, no de setmanes", i ha assegurat que el cost de l'ensorrament es carregarà a l'Autoritat Portuària, responsable de la concessió administrativa de l'espai.

Sobre això, el TSJC deixa clar que ha de ser l'Ajuntament de Tarragona l'encarregat de l'enderroc de la Marina Tarraco, però no especifica qui ha de fer davant del cost d'aquests treballs.De moment, ni el president de l'Autoritat Portuària, Josep Anton Burgasé, ni representants de Marina Tarraco han manifestat la seva opinió sobre el cas.

El 17 de novembre passat, el consell d'administració de l'Autoritat Portuària de Tarragona va autoritzar la venda de Marina Tarraco, fins aleshores propietat de la companyia Internacional Marina Tarragona, pertanyent als hereus de Luis García Cereceda, a Qatari Diar, la branca immobiliària del "holding" Qatar Investment Authority.

Això no obstant, segons diverses fonts consultades per Efe, sembla que una de les condicions per a la venda era una sentència favorable del TSJC sobre Marina Tarraco, que no s'ha produït. Marina Port Tarraco va néixer el 2004, es va inaugurar a l'octubre de 2006 i va costar 32 milions, encara que no es va consolidar mai ja que la facturació dels restaurants i comerços va anar a la baixa amb el temps, de la mateixa manera que el nombre de iots de luxe atracats.

D'una altra banda, la Confederació Empresarial del Comerç de Tarragona (CECT) ha lamentat avui l'enderroc de la Marina Port Tarraco i ha demanat un canvi d'actitud per apostar fermament per la ciutat.

Més continguts de