Publicitat
Publicitat

El sindicat CGT xifra el seguiment de la vaga en un 40% als autobusos i un 20% al metro

El sindicat minoritari CGT assegura que fins a les 9 del matí el 40% dels treballadors d'autobusos de TMB s'han sumat a la vaga contra la reforma de les pensions convocada per quatre formacions sindicals aquest dijous. CGT denuncia que els serveis mínims que ha fixat la Generalitat (del 33% en totes les franges horàries), que són molt superiors als que es van fixar per la vaga general del passat 29 de setembre (del 50% en dues franges horàries), i assegura que això ha mitigat la incidència de la vaga.

Pel que fa al Metro de Barcelona, un 20% de la plantilla està seguint la convocatòria i en algunes unitats de manteniment és del 80%. Els treballadors del Metro expliquen que l'empresa ha desplaçat personal de suport de les estacions a conduir els trens i que per això no es nota afectació en la circulació dels combois.

El sindicat també denuncia que al 80% dels afiliats de la CGT al Metro els han col·locat a fer serveis mínims, una maniobra que té la clara intenció de dificultar el seguiment de la vaga.

En contrast amb aquestes dades, segons TMB, la xarxa de metro de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) està funcionant amb el 100% de l'oferta habitual d'un dia feiner segons ha informat la companyia, que no ha detectat cap incidència de la vaga convocada per sindicats minoritaris aquest dijous a Catalunya contra la reforma laboral i de les pensions. Pel que fa a la xarxa d'autobusos, el servei és del 75%, amb una repercussió de la vaga estimable en un 25% fins a les 7 del matí, també segons la companyia.

Com a incidència, només s'ha detectat l'intent d'inutilitzar els panys de les portes d'accés de tres estacions de metro, que s'ha resolt abans de l'obertura al públic.

El departament d'Empresa i Ocupació ha establert uns serveis mínims del 33% en el transport públic en la convocatòria de vaga general per part de quatre sindicats minoritaris.

Al marge de la protesta dels maquinistes del sindicat Semaf, Rodalies i Regionals hauran de garantir almenys la circulació d'un terç dels viatges previstos, així com el bus i el metro de Barcelona i els Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC).

Més continguts de