Societat 16/04/2015

Els tarragonins volen que el nyap del pàrquing Jaume I sigui un espai públic polivalent

El 30 d'abril començarà un concurs per a tècnics professionals per presentar les propostes votades pels ciutadans

Dani Revenga
2 min
Sota la plaça de l’Escorxador de la Part Alta de Tarragona hi ha l’entrada a un aparcament que no ha estat mai en funcionament. / TJERK VAN DER MEULEN

TarragonaUn 81% de les persones que han participat en el concurs d’idees organitzat per l’Ajuntament de Tarragona per recollir l’opinió dels ciutadans sobre el futur del pàrquing fallit de Jaume I volen que es converteixi en un espai públic multifuncional. A molta distància d’aquesta primera opció, trobem que un 14% es decanta per dedicar l’espai a usos comercials o esportius, mentre que només un 4% insisteix que el que convé és fer-hi un aparcament, per solucionar els dèficits que la zona de la Part Alta de Tarragona té en aquest sentit. Com a anècdota, destaca la proposta que es decanta per fer-hi un museu de la corrupció.

A l’enquesta organitzada pel consistori, que no és vinculant, hi van participar 239 persones i 3 entitats, entre els dies 2 i 25 de març. L’opció majoritària es decanta per convertir el forat obert sota la plaça de l’Escorxador en un equipament d’ús públic de tipus cultural, associatiu, educatiu i de lleure. La tinent d’alcalde Begoña Floría reconeix que li hauria agradat que hi haguessin votat més persones, però ha fet una lectura positiva del procés recentment iniciat perquè “nosaltres hem posat els mitjans per a un procés participatiu sense precedents a la ciutat”.

A partir del 30 d’abril arrencarà un segon concurs, en aquest cas adreçat a tècnics professionals, per tal que presentin projectes que se cenyeixin a les preferències dels ciutadans, expressades en aquesta primera enquesta.

El pàrquing Jaume I és el nyap urbanístic més important de la història de la ciutat. El projecte consistia en un pàrquing intel·ligent robotitzat que es va planificar a començaments de la dècada passada amb un pressupost inferior als 4 milions d’euros. Després d’una agonia de problemes tècnics i ampliacions pressupostàries, les obres es van aturar definitivament l’any 2008 i el projecte es va donar per inviable després d’haver dilapidat uns 26 milions d’euros.

stats