Publicitat
Publicitat

El número de llicències explotades a doble torn ha viscut un gran creixement en sis anys

Els taxistes de Barcelona no podran contractar assalariats

L'Institut Metropolità del Taxi vol "aturar el preocupant increment de la ineficiència de l'explotació el servei", mentre que els taxistes argumenten que no es una bona decisió "amb una Catalunya amb prop de 700.000 aturats"

Els taxistes autònoms de Barcelona no podran contractar assalariats després que la setmana passada el consell d'administració de l'Institut Metropolità del Taxi (IMT) aprovés una modificació del reglament per congelar les llicències per a més d'un conductor. La mesura serà previsiblement aprovada en el ple d'aquest dijous de l'Entitat Metropolitana del Taxi (EMT). El secretari de la Federació Catalana del Taxi, Josep Maria Goñi, ha titllat la mesura d'insolidària i ha afirmat que no s'explica per què es posen traves per contractar assalariats en un context de crisi. "Atempta contra els principis més elementals de l'ètica, la moral i la decència política", ha declarat a l'ACN. La mesura impulsada per l'Institut Metropolità del Taxi tindrà, en principi, una vigència "temporal i excepcional", concretament un any, tot i que pot ser prorrogable a un període indefinit, segons Goñi. L'IMT al·lega que en els darrers anys el nombre de llicències explotades a doble torn ha experimentat un important creixement, passant de les 830 el 2005 a les 2.575 el 2011 i vol "aturar el preocupant increment de la ineficiència de l'explotació el servei", que amb la crisi ha vist una reducció de la demanda.

Concretament, segons l'IMT, l'aplicació de la mesura afavorirà els treballadors del taxi perquè "es reduirà de forma progressiva el sobredimensionament indirecte d'una oferta que no es correspon amb l'actual demanda de taxis". El secretari general de la Federació del Taxi, Josep Maria Goñi, ha assegurat que no permetran que aquesta nova normativa sigui "ni temporal ni excepcional" i ha carregat contra l'IMT perquè aquest canvi de reglament no s'ha portat al Consell del Taxi, ni a la direcció general de Transport Terrestre ni s'ha consultat al sector. La Federació Catalana del Taxi denuncia que amb la nova mesura s'aposta pel concepte "un taxi un conductor" i es prohibeix que es pugui contractar una altra persona per compartir la llicència. Asseguren que amb una Catalunya amb prop de 700.000 treballadors aturats, el canvi de reglament "atempta contra els principis més elementals de l'ètica, la moral i la decència política", a més de definir la mesura com a "fortament intervencionista". Goñi ha comparat la situació en què es trobarà el taxi amb el sector del comerç i ha assegurat que és com si els prohibissin contractar més personal. "Les botigues petites estarien encantades, però les mitjanes i grans que tenen assalariats dirien que és una barbaritat. Si tinc necessitat de contractar assalariats, quin problema hi ha perquè jo pugui contractar un aturat?", s'ha preguntat. Un altre inconvenient que ha citat el secretari general de la Federació Catalana del Taxi és que el sector estaria en desavantatge respecte a les companyies de vehicles de lloguer amb conductor, ja que aquestes empreses estan autoritzades a contractar assalariats i els taxistes, com a autònoms, no podran.


Més continguts de